اجتماعیکرمانشاه

کرمانشاه دروازه تاریخی کربلا و مسیر ولایت است / نوحه‌های مداحان باید شمرها و یزیدهای زمان را به مردم بشناساند / مرز بین‌المللی خسروی بهترین و راحت‌ترین مسیر برای عبور زوار حسینی است

به گزارش مادنیوز، استاندار کرمانشاه در آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کاروانسرای تاریخی بیستون که با حضور پیرغلامان و خادمان ۱۵ کشور دنیا به مدت سه روز برگزار می شود؛ گفت: مردم استان کرمانشاه از دیرباز افتخار خدمتگزاری زوار عتبات عالیات را داشته و این سعادت  بسیار بزرگی است.

 

وی با اشاره به اینکه دروازه ورود به کربلاست گفت: مرز بین المللی خسروی راحت‌ترین مسیر برای کربلاست و از مناسب‌ترین جاده‌های مبادلاتی و اماکن خدمات برخوردار است.

 

امیری مقدم تاکید کرد: کرمانشاهی ها امروز بسیار خوشحال هستند که در قالب جشنواره بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، میزبان عزیزانی از سراسر دنيا هستیم که عمر خود را در راه خدمت به امام حسین (ع) و عاشقان آن حضرت سپری کرده اند.

 

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه شرایط زمانه باید در نوحه‌های مداحان و ذاکران منعکس شود در ادامه گفت: نوحه های مداحان و ذکران حسینی باید یزیدها، شمرها و آل زیادهای زمان و ظلم‌ها و جنایت‌های آنان را به مردم بشناساند و رسوا کند.

 

امیری مقدم با تاکید بر اینکه تاریخ در حال تکرار است در ادامه تاکید کرد: اگر مراقب نباشیم یزیدهای زمان دوباره خون حسینی ها را بر زمین می‌ریزند.

 

وی عنوان کرد: امروز جسم و فکر مسلمان جهان و به ویژه محور مقاومت، هدف تیر کین شمرهای زمانه یعنی آمریکا، اسرائیل و داعش است و امروز با کمک بوق های تبلیغاتی جهان استکبار، در حال وارونه نشان دادن واقعیت‌ها هستند.

 

استاندار یادآور شد: سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در توصیفی زیبا گفتند امروز جمهوری اسلامی، حرم است و همه باید پاسدار و حافظ این حرم در برابر دشمنان اسلام و  ولایت باشیم.

 

وی جهاد تبیین را یک واجب عینی و آنی دانست و گفت: همه باید زینب وار در مسیر عمل به جهاد تبیین و روشنگری حسینی لحظه‌ای تردید و درنگ نکنیم زیرا حضرت زینب (س) نیز با جهاد تبیین کربلا را زنده نگه داشت

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا