سلامتکرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه شرکت های دانش بنیان و تولید پیشرفت های بسیار خوبی داشته است

به گزارش مادنیوز ، عین الهی گفت: این دومین سفر من به کرمانشاه است، سفر اول در شرایط بحرانی کرونا به کرمانشاه بود، اما خوشبختانه این بیماری با همکاری تمامی ارگان‌ها کنترل شد.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاه های درجه یک است و در تمام زمینه ها، خصوصا در بحث شرکت های دانش بنیان و تولید پیشرفت های خوبی داشته است.

 

توان بالقوه ما بسیار زیاد است، در استان کرمانشاه نیز بهترین دانشمندان داروسازی وجود دارند و ما در تمام اقلام دارو ها می توانیم صادر کننده باشیم.

 

تک تک ما در پیشرفت کشور موثر هستیم، بخصوص دانشگاه و اساتید پر تلاشی که با تمام توان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

 

دانشکده داروسازی کرمانشاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و باید از تمام این ظرفیت در راستای تولید دارو استفاده کنیم.

 

بومی گزینی بهترین و مؤثرترین روش تأمین نیروهای تخصصی در هر منطقه است و  نباید در برخی از مراکز درمانی شهرستان‌های محروم این استان از جمله هرسین با کمبود متخصص مواجه باشیم.

 

تعداد یکهزار بیمارستان با ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار نیروی انسانی در بخش‌های درمان و بهداشت کشور وجود دارد که متأسفانه میزان بهره وری از آنها تنها ۲۵ درصد است و برای استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت باقی‌ مانده اصلاح و بازنگری نیاز دارد.

 

به طور قطع برنامه ما برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت است و توجه ویژه ای به وضعیت بهداشت و درمان در مناطق محروم خواهیم داشت.

 

دولت سیزدهم با توجه به اهمیت مسئله دارو از همان شروع کار خود، خودکفایی در تولید داروهای مهم را هدف گذاری کرده است.

 

با اجرای طرح “دارویار” در کشور  و حمایت از تولید داخل، قطعا بسیاری از کمبودهای دارویی مرتفع و حتی می توانیم به سمت صادرات این محصولات هم حرکت کنیم.

 

حوزه بهداشت و درمان در بحث خدمات رسانی به زوار آمادگی کامل دارد و نگرانی ما در اربعین امسال با توجه به گرمای بی سابقه هوا، بحث “گرمازدگی” است .

 

موثرترین راهکار در این زمینه تردد شبانه زوار است و از تمامی زائران درخواست داریم در مسیر پیاده روی شبانه حرکت کنند و روزها را به استراحت بپردازند.

 

از زائران می خواهیم پیش از شروع پیاده روی اربعین، روزانه یک ساعت پیاده روی داشته باشند و یکباره بدون هیچ تحرک و ورزش قبلی اقدام به پیاده روی طولانی‌ مدت نکنند.

 

خوشبختانه امکانات و تجهیزات مقابله با گرمازدگی از جمله تامین دارو و “تونل سرد” در مرزها پیش بینی شده و پایگاه های اورژانس نیز به تعداد کافی در مسیر تردد زوار مستقر شده است.

 

از  استاندار خوب استان که توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان دارد، همچنین از دکتر رضایی نماینده مردم شهرستانهای صحنه، کنگاور و هرسین و دکتر محمدی رییس پرتلاش و انقلابی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای ارتقا و پیشرفت بهداشت و سلامت استان در تلاش هستند، سپاسگزارم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا