فرهنگ و هنرکرمانشاه

کمک به ثبت جهانی طاق‌بستان و تاسیس دفتر غرب کشور یونسکو در کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد استان کرمانشاه ازجمله داشتن بیش‌از ۴۲۰۰ اثر ثبت‌شده تاریخی گفت: این استان مملو از آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی و هزاران زیبایی کم‌نظیر است.

 

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های ما در استان معرفی شایسته و مناسب ظرفیت‌ها و زیبایی‌های کرمانشاه به سراسر کشور و جهانیان است و معتقدیم که اصلی‌ترین راه توسعه و پیشرفت استان از همین مسیر می‌گذرد.

 

امیری مقدم گفت: چندین اثر تاریخی و معنوی کرمانشاه ظرفیت ثبت جهانی را دارد که امیدوارم با تلاش مدیران استانی و حمایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران به سرانجام برسد.

 

استاندار کرمانشاه این مطالبه را مطرح کرد که کمیسیون ملی یونسکو در ایران به تاسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در غرب کشور به میزبانی کرمانشاه و رفع موانع ثبت جهانی اثر تاریخی تاق بستان کمک کند.

 

حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز با تقدیر از دیدگاه متفاوت استاندار و تلاش وی برای معرفی زیبایی‌های کرمانشاه گفت: ما نیز موضوع تاسیس دفتر منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه را بررسی و با همکاری شهرداری کرمانشاه پیگیری می‌کنیم.

 

شهردار کرمانشاه، پوران درخشنده از سینماگران معروف کرمانشاهی، یونس شکرخواه مشاور عالی کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از مدیران شهرداری کرمانشاه نیز در این دیدار حضور داشتند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا