اقتصادیدولت

افزایش ۳۶ درصدی تحویل خودرو در سه ماهه اول امسال

به گزارش پایگاه خبری ماد، فاطمی امین با تاکید بر اینکه شناسایی ذخایر معدنی نخستین بحثی است که در حوزه معدن مطرح می شود، گفت: متاسفانه در این زمینه عقب هستیم و نسبت به ذخایر دقیق آن و نیز به چگونگی برداشت آن بی اطلاعیم.

 

در همین راستا اقدام ویژه‌ای از مهر سال گذشته انجام شد و شناسایی ذخایر معدنی را به دقت در همه نقاط امیدبخش کشور یعنی از خراسان جنوبی تا کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق انجام دادیم.ذخایر با ارزشی درخراسان جنوبی کشف شد که به زودی نسبت به آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت شده اما کمتر از یک درصد به صورت خام صادر شد. ۹۹درصد از استخراجی که از معادن انجام شد  در چرخه تولید مورد استفاده قرار گرفت و به جرات می توان گفت صادرات مواد معدنی بسیار کم و در حد یک درصد بوده است که می توان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.

 

فعال شدن ۵۰ پروژه بزرگ سرمایه گذاری

فاطمی امین از سرمایه گذاری به عنوان موضوع مهم دیگر یاد کرد و اظهار داشت: اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم علاوه بر اینکه باید به خوبی از ظرفیت های موجود استفاده کرد باید مساله سرمایه گذاری به عنوان اقدامی مهم و زیرساختی مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته سرمایه گذاری ۴۲ پروژه بزرگ معدنی و نیروگاهی به مبلغ ۱۷ میلیارد دلار آغاز شد، افزود: این موضوع نویدبخش  تولید و اشتغال در سال های آینده است. در دهه تولید و تجارت حدود ۵۰ پروژه بزرگ با ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۱۲ هزار اشتغال فعال می شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت  افزود: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۲۴۶ هزار خودرو تحویل داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶ درصدی همراه شده است.

 

تعداد خودروهای کف ۱۷۰ هزار دستگاه بود، در پایان خرداد سال جاری ۴۲ هزار دستگاه خودرو شد، نسبت به ۱۴۳ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است که تولید هم به همین میزان افزایش خوبی داشته است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا