اقتصادیکرمانشاه

آغاز برداشت گوجه سبز در روستای پیران / ۲۴۰ هکتار باغات شهرستان زیر کشت گوجه سبز است

فرماندار سرپلذهاب از آغاز برداشت گوجه سبز در روستای پیران خبر داد و گفت: ۲۴۰ هکتار باغات شهرستان زیر کشت گوجه سبز است. 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، نورالدین فرزادی پور آغاز برداشت گوجه سبز در سطح باغات شهرستان خبر داد و گفت: روستای پیران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان سرپلذهاب است که خوشبختانه منبع اصلی درآمد مردم این دیار باغات گوجه سبز می باشد .

 

وی افزود: در مجموع شهرستان ۱۵۰۰ هکتار باغ دارد و از این مجموع ۲۴۰ هکتار آن زیر کشت باغات گوجه سبز هست و گوجه سبز عنوان یک میوه از حیث قیمت در بهترین شرایط به فروش می‌رود.

 

ایشان بیان کرد:علاوه بر اینکه ارسال به بازار تهران تبریز و اصفهان و استان های دیگر همجوار از استان کرمانشاه صورت میگیرد، بخشی از آن معمولاً تامین کننده نیاز بازار استان کرمانشاه است .

 

ایشان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و  موضوع سرمازدگی میزان برداشت در سال‌های گذشته از هر هکتار بالای پنج تن بوده ولی امسال این میزان کاهش پیدا کرده و پیش بینی میشود متوسط بین سه تا پنج تن در هکتار برداشت شود که بخش عمده اشتغال منطقه را تامین کرده میکند.

 

فرماندار گفت: امیدوارم با توجه به پر تلاش بودن و پرانگیزه بودن مردم روستای پیران ما شاهد باشیم اراضی سطح کشت که ما در این روستا داریم سال‌های آتی هم انشاءالله گسترش پیدا کند و ما با توجه به قابلیت خاص باغات این منطقه سرمایه گذاری مناسبی را در بخش کشاورزی خصوصاً باغات داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا