اجتماعیکرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه :کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با نامطلوب خواندن میزان دقایق مطالعه در استان تاکید کرد: هر چه کتابخوانی در استان رشد کند از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد. 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ؛ حسین خوش اقبال در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت:با بازگشایی مدارس و دانشگاهها تقویت مطالعه باید در دستور کار قرار گیرد  چرا که هر چه میزان مطالعه بالا برود ارتکاب رفتارهای نابهنجار کمتر خواهد شد.

 

وی با اشاره به بروز برخی حوادث خبرساز و منفی در استان تصریح کرد: کرمانشاه در حال توسعه با برخی اتفاقات روبروست که کاهش آن نیازمند تقویت فرهنگ مطالعه است و رشد فرهنگی است. 

 

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد:کار مطالعه را باید از خانواده‌ها آغاز کرد در حال حاضر دانش آموزان حتی کتب درسی نیز فاصله گرفته‌اند و این زنگ خطری برای فرهنگ و آگاهی عمومی بشمار می‌رود.

 

حسین خوش‌اقبال همچنین با اشاره به آمار گیری سال ۱۴۰۰ از میزان دقایق مطالعه در استان‌ها گفت: استان کرمانشاه بر اساس  آمار، جزو سه استان آخر در میزان دقایق مطالعه است و این رتبه برای کرمانشاه که در مرکزیت غرب کشور قرار دارد نامطلوب است.

 

وی تاکید کرد: چون در مرکز غرب کشور هستیم  باید به سمت مطالعه و پرورش نخبگان پیش برویم و محل رجوع  جمعیت نخبه دیگر استانها باشیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی کرمانشاه به تقویت فرهنگی استان می‌انجامد افزود: اتمام این پروژه حتما به اعتبارات ملی نیاز دارد از این رو جزو یکی از پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا