اجتماعیقضاییکرمانشاه

نشست ۳ ساعته تبیین برنامه های دادگستری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱

در یک نشست سه ساعته با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و اعضای شورای معاونین و نیز روسا و دادستانهای حوزه های قضائی استان که به صورت ویدئوکنفرانس در نشست حضور داشتند، برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمانشاه برای سال ۱۴۰۱ و بر اساس شاخص های شش گانه سند تحول قضایی بررسی و رسما ابلاغ شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر توسلی زاده در ابتدای این نشست با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) مبنی بر اهمیت صله رحم و نیز رابطه دوستی و برادری که هر یک دارای حسنات زیادی است، با گریزی به روابط خوب همکاران در دادگستری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه روابط همکاران در دادگستری استان کرمانشاه در بهترین شرایط وجود دارد و همه در تلاشند به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نشست کنونی که آن را مفصل و در عین حال مفید و ضروری دانست تأکید کرد: در این نشست برنامه یکساله دادگستری استان و تمامی حوزه های قضائی را ابلاغ خواهیم کرد و با مروری بر برنامه های یکسال گذشته نقاط قوت و قابل بهبود همه حوزه ها بازگو خواهد شد.

عالی ترین مقام قضایی استان با واکاوی رفتار قضایی دادگستری استان در یکسال گذشته و ارتقا از رتبه ۲۱ به رتبه ۴ کشوری بر اساس معیارهای سند تحول قضایی، این پیشرفت را حاصل برنامه ریزی، تلاش و علم به موضوع عنوان کرد و گفت: بدون شک اگر همراهی و همدلی سایر همکاران نبود این موفقیت ممکن نبود و خوشحالیم که با برنامه مدون به پیشرفت مورد نظر رسیدیم و بدون شک حفظ و ارتقاء این جایگاه به مراتب سخت تر خواهد بود.

 

دکتر توسلی زاده تأکید کرد: خوشبختانه مجموعه قضایی استان در جریان تمامی برنامه ها قرار دارند و همه به این تفکر رسیده اند که باید به حل مشکلات مردم کمک کنند و در جهت رضایت ایشان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی تأکید کرد: امروز در جایگاهی هستیم که همه خود به استقبال و حل مشکل می روند و رفتارها بر اساس برنامه ها و در جهت و هم سو با سندتحول قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان بار دیگر ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد استان خطاب به همه حضار گفت: باید تولید فکر کرد که چگونه می شود این برنامه شفاف را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: شرط رسیدن به نتیجه این است که از همه افراد مسئولیت بخواهیم و آنها را در پیشبرد و اداره دادگستری دخالت دهیم. باید به همه مسئولیت و اختیار داد و به فراخور آن از آنها مسئولیت خواست. این امر می تواند به موفقیت و نتیجه مد نظر بیانجامد.

دکتر توسلی زاده یکی از شیوه های موفق مدیریتی را مدیریت آسیب ها دانست و از مدیران حوزه های قضائی خواست با تذکر آسیب ها از هدر رفت نیروها جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری با اشاره و تأکید بر رابطه خوب با مردم گفت: سخن گفتن با مردم و مردم داری را از اولویت های اصلی کار خود قرار دهید چرا که هدف و کار ما چیزی جز گره گشایی از مشکلات مردم نیست.

 

همراهی و همدلی مردم قطعا از مهمترین دلایل موفقیت است.

 

در ادامه محمد باقر نریمانی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمانشاه به تشریح برنامه های ابلاغی پرداخت و یادآور شد: برنامه ریزی و هدف از آن سنجش امکانات موجود و تلاش برای بهترین بازدهی و خروجی است.

 

وی خاطر نشان ساخت: با ریاست داهیانه رئیس کل دادگستری استان و همراهی و همدلی اعضای شورای معاونین و روسا و دادستانهای حوزه های قضایی و مجموعه تحت تصدی ایشان خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ توانستیم از رتبه ۲۱ کشوری به رتبه ۴ ارتقا یابیم.

 

در ادامه نشست هر یک از معاونین و نیز روسای حوزه های قضائی که همزمان عملکرد آنها در قالب جداول مشخص به نمایش گذاشته شده بود، به بیان نظرات خود در خصوص برنامه ها پرداختند و بر اجرای صحیح و دقیق این برنامه ها تأکید کردند و پیشروی در راستا و قالب این برنامه ها را از اولویت های اصلی خود بر شمردند

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا