اقتصادیکرمانشاه

بیش از سه میلیارد دلار کالا امسال از مرزهای کرمانشاه صادر شد

معاون فنی اداره کل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به صادرات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا از مرزهای اقتصادی استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، گفت: این میزان شامل یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی و نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار میعانات گازی است.

 

به گزارش ماد ، «مسلم احمدی نصر» روز پنجشنبه در کارگروه صادارت غیر نفتی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، افزود: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری؛ صادرات غیر نفتی از مرز های استان از نظر وزنی ۱۱ درصد کاهش اما از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه با بیان اینکه بیشترین صادرات استان از مرز پرویزخان قصرشیرین انجام شده است، گفت: در ۹ ماه امسال بیش از ۲۴۰ هزار و ۳۸ کامیون از مرز های استان تردد کردند و همچنین بیش از ۳۴ هزار نفر مسافر نیز از مرزهای استان وارد و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز از کشور خارج شدند.

احمدی نصر همچنین از تردد ۴۰ هزار و ۲۲۱ مورد کوله بری در مرز شوشمی و شیخ صله در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در مجموع فعالیت های کوله بری که بیشتر به واردات لوازم خانگی اختصاص دارد نزدیک ۲۴ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

وی همچنین از صدور ۱۷ هزار و ۸۰۰ کارت مرزنشینی برای حدود ۶۰ هزار نفر مرزنشین استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون سامانه صدور کارت مرزنشین بسته شده و متقاضیان هر روز برای ثبت نام مراجعه می کنند که هرچه زودتر در سطح ملی باید برای ساماندهی این موضوع تصمیم گیری شود.

تغییر ناگهانی تعرفه خدمات در مرزهای رسمی باعث سردگمی تجار شده است

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از تغییر ناگهانی و چند برابر تعرفه های ارائه خدمات در مرز های رسمی استان به شدت انتقاد کرد و خواستار تعیین یک متولی پاسخگو در این خصوص شد.

«کیوان کاشفی» با بیان اینکه این موضوع بارها در جلسات متعدد به مسوولان گفته شده است، افزود: نابسامانی در تعیین تعرفه ها و همچنین تغییر ناگهانی قیمت نرخ خدمات باعث فرار تجار از صادرات و واردات کالا از مرزهای استان می شود.

او همچنین با اشاره به موقعیت عالی مرز سومار و خسروی در نزدیکی به استان های عرب‌نشین کشور عراق خواستار تمرکز بیشتر صادرات از این مرزها شد و گفت: اگر این مرزها بیشتر ساماندهی شوند، قسمت زیادی از صادرات مرزهای استان خوزستان و ایلام از این مرز به دلیل نزدیکی به بغداد و دیگر استان عربی کشور عراق عبور خواهند کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا