خودرو

تعاونی چکاد پلی برای گذشتن از تحریم داخلی

تعاونی چکاد توانسته بعنوان یکی از تعاونی های برتر صنعت خودرو با رعایت اصل دانش بنیانی، گامهای بلندی بردارد.

ماد – اگر بتوان برخورد نامناسب و ناجوانمردانه ی اقتصادی، سیاسی کشورهای متخاصم با کشور عزیزمان ایران را بعنوان تحریم خارجی در نظر گرفت؛ سوء مدیریت که در برخی از بخش های اقتصادی و صنعتی کشورمان ریشه دوانیده را می توان به عنوان (تحریم داخلی) قلمداد نمود. تحریمی که بنا به اذعان اقتصاددانان برجسته، در رأس مشکلات کشور قرار دارد و معظلیست که نه تنها صنایع بزرگ و کوچک، بلکه نتیجتاً آحاد جامعه را متضرر و ناراضی خواهد نمود.

در این میان گروه تعاونی چکاد توانسته بعنوان یکی از تعاونی های برتر صنعت خودرو با رعایت اصل دانش بنیانی، گامهای بلندی بردارد. این گروه که در سایت تولیدی قطعات خودرویی ابهر و با شعار  (ما محدودیتی در تولید مجموعه های فلزی برای خود قائل نمی شویم) شروع به کار نمود؛ رفته رفته سایت تولیدی دیگری را در مجموعه شهرک صنعتی صفادشت احداث نمود و در ابتدای شروع به فعالیتش 100 درصد برخی از قطعات بدنه ی اتومبیل دوو را به تعهد رسانید. این در حالیست که گروه تعاونی چکاد تجربه ی گرانقدری را در عبور از تحریم ها در پرونده ی خود به دست آورد. این گروه با تکیه به نگاه توسعه ایی و تنها در ظرف حدود بیست سال خود را به سطح بزرگترین شرکت سازنده ی قطعات و مجموعه های فلزی در شمال غرب کشور رسانید.

این گروه قطعه سازی با سرعتی شگرف در زمینی به مساحت 22000 متر مربع شروع به تجهیز و راه اندازی پرس های مکانیکی و هیدرولیکی کرده و با این اقدام شروع به افزایش ظرفیت نموده؛ که این ظرفیت تولید در سایت تولیدی ابهر به ظرفیت تولید 2500 تن نیز می رسد. در همین راستا با رویکرد اشتغال زایی حدود 20000نفر نیرو را طی سالهای فعالیت خود تحت پوشش اشتغال قرار داد که پس از آموزش و تعلیم در حال حاضر نیروی مستعد و کارآمد سایر شرکتهای مشابه و همکار از وجود آنها بهره می برند. در حال حاضر و با وجود مشکلات موجود اقتصادی حاکم بر کشور، تعدیل نیرویی نداشته و بصورت مستقیم و غیر مستقیم حدود 1000 نفر نیرو را تحت پوشش خود قرار داده است.

گروه تعاونی چکاد با بهره گیری از مدیران ارشد، مدیران رده میانی مجرب، کارشناسان و اپراتورهای کارآزموده و کارگرانی کوشا روند رو به رشد خود را ادامه داده و موفق به دریافت گواهینامه iso/ts 16949 و iso 9001  و grade B  شرکت خودروسازی ایران خودرو و همچنین grade B  شرکت خودرو سازی سایپا را کسب و در سال 1394 و 1396 عنوان تعاونی برتر استانی و فرا استانی دریافت نموده است. همچنین در سال 1396 لوح تقدیر و تندیس کارآفرینان برتر را از آن خود نمود. لوح تقدیر شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو در سال 2017 یکی دیگر از این موارد بشمار آمده؛ همچنین این گروه قطعه سازی برگزیده ی چهاردهمین جشنواره ی تعاونی های برتر استانی در سال 1398 نیز می باشد.

آنچه در این مجال آمد، در کنار رضایتمندی پرسنل، اولویت بخشی به مبحث حیاتی محیط زیست، بهره گیری از بخش تحقیق و توسعه و نگاه بروز آورانه در تولیدات پیش رو را می توان مرهون مدیریتی دانست که گاه و بیگاه و در گوشه و کنار مسئولان و کارشناسان زبده، کادر مدیریتی دو خودرو ساز برتر کشور و همچنین قطعه سازان کوچک و وابسته بدان اذعان داشته و دارند و این گروه با تکیه بر فعل (ما می توانیم) توانسته بزرگترین تحریم داخلی که همان سوء مدیریت در عرصه صنعتی کشور است را به کناری گذاشته و افق روشنی را برای مجموعه تولیدی صنعتی کشور ترسیم نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا