اجتماعیکرمانشاه

شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه در غار قوری قلعه سرمایه گذاری نکند، خلع ید می‌شود

به گزارش ماد، منوچهر فخری تصریح کرد: قوری قلعه اثری منحصربفرد در خاورمیانه است که در حال حاضر تنها به یک محل درآمد برای شرکت توسعه گردشگری تبدیل شده و فقط در آن بلیط فروشی می شود.

فخری با انتقاد از عدم انجام تغییر و تحولات در این مجموعه طی سالهای گذشته، گفت: اگر توریستی یکبار از این مجموعه بازدید کند، بار دوم دیگر رغبتی برای اینکار ندارد، چراکه نه تغییری اتفاق افتاده و نه خدمات بیشتر شده است.

وی به ادعای دستگاه های مختلف در خصوص مالکیت این مجموعه اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه گردشگری هم که صرفا نگاه انتفاعی به این مجموعه دارد. این شرکت نه تنها هیچ هزینه ای برای مجموعه نکرده، بلکه تمام درآمدهای آن هم از استان خارج می شود.

وی از سازمان بازرسی استان خواست تا به وضعیت مجموعه قوری قلعه ورود کند و با دستگاه هایی که سهل انگاری کرده اند، برخورد کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: موافق اعمال ماده ۶۹ با تداوم حضور شرکت توسعه گردشگری هستیم، اما این مسئله منوط به این است که شرکت توسعه آنجا هزینه و سرمایه گذاری انجام دهد و اگر سرمایه گذاری نکنند، از آنجا خلع ید خواهند شد.

در ادامه این نشست مقرر شد دستگاه های مسئول در خصوص امکان واگذاری این مجموعه از طریق ماده ۶۹ ظرف چند روز آینده اعلام نظر کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا