اجتماعیکرمانشاه

تمامی صنایع استان باید از سوخت پاک استفاده کنند/سوخت مازوت باید تنها در شرایط اضطراری و ویژه استفاده شود/ تعرض به سلامت شهروندان خط قرمز ماست

به گزارش ماد ، استاندار کرمانشاه در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: کمک به کاهش آلاینده ها و داشتن یک هوای سالم تر، یک وظیفه همگانی است که باید دنبال شود.

 

وی افزود: مردم کرمانشاه در ماه هایی از سال با مشکل ریزگردها و آلودگی هوا روبرو هستند و در این شرایط باید به گونه ای برنامه ریزی شود که صنایع استان از سوخت های پاک استفاده کنند تا این مشکلات تشدید نشود.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شرکت گاز موظف است سوخت پاک را برای تمامی صنایع استان تامین کند و از سوخت مازوت به عنوان یک سوخت جایگزین، تنها در شرایط اضطراری و ویژه استفاده شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید ضوابط مصرف سوخت مایع توسط دستگاه‌های ذیربط در یک برنامه زمان بندی شده در طول سال مشخص و بر اساس آن عمل شود.

 

مدیر ارشد استان تاکید کرد: هرگونه قطع گاز صنایع باید در کمیسیون هوای پاک استان بررسی سپس در صورت لزوم تایید شود.

 

امیری مقدم همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: تصمیمات حوزه سوخت و انرژی باید با توجه به نیازها و شرایط استان و توسط مدیران استانی ادارات برق، گاز و شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی اتخاذ شود.

 

وی افزود: تصمیمات این حوزه به‌ شکل مستقیم با تولید، اشتغال و محیط زیست کرمانشاه در ارتباط است و نباید از طریق مرکز بدون توجه به شرایط استانی تعیین شود.

 

وی همچنین کرد: سیستم گرمایشی منازل و دستگاه های اجرایی باید توسط اداره گاز، بررسی شوند و مشترکان ملزم به رفع عیب باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا