اجتماعیکرمانشاه

پیگیری همزمان اشتغال کلان و مشاغل خرد در استان/ در گذشته از ظرفیت های بزرگ استان غفلت شده است/ اجاره زمین کشاورزی به سایر استان ها، ممنوع/ تعطیلی پنج شنبه ها در حال بررسی است

به گزارش ماد، جلسه قرارگاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت گردشگری به ریاست استاندار کرمانشاه و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه و با حضور اعضای برگزیده استان شامگاه ( اول‌آبان‌ماه) برگزار شد.

 

اعضای حاضر در جلسه با بیان مشکلات حوزه گردشگری و توریسم به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال اشاره کردند.

در ابتدای این نشست به موضوعاتی همچون نبود جاذبه علمی در دانشگاه‌های استان، عدم موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال با وجود اخذ تسهیلات دولتی، توجه به حوزه سلامت و نشاط اجتماعی زنان، حمایت از اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی زنان با تمرکز در مناطق حاشیه‌نشین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین بانوان اشاره شد.

 

همچنین موضوعاتی همچون توجه به تشکل‌ها و استفاده از ظرفیت‌ آنها، پرداخت یارانه بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، توجه به گردشگری خارجی در جهت ایجاد اشتغال و کسب درآمد، توسعه گردشگری مردم محور، ایجاد کرسی فعالین گردشگری در دانشگاه رازی مطرح و اعضا خواستار رفع مشکلات در حوزه گردشگری و توریسم شدند.

در ادامه مباحث مطرح شده توسط اعضای قرارگاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب اعضا اخذ میزبانی کرمانشاه در رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی از طریق رایزنی با وزیر میراث فرهنگی و استاندار کردستان، راه‌اندازی پروژه شهربازی کرمانشاه، تعیین تکلیف بیمارستان مسیح، راه‌اندازی مجدد هتل بیستون، ایجاد پست معاون گردشگری در ساختار اداری استانداری، توسعه و توجه به کارگاه‌های خانگی زودبازده، تبدیل پاساژهای بلاتکلیف به بازارهای خرید جدید و میزبانی همایش‌‌های ملی، مذهبی، ورزشی و… در جهت جذب گردشگر و معرفی استان کرمانشاه را از استاندار خواستار شدند.

 

استاندار کرمانشاه پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضا در جهت پیشرفت و توسعه استان در زمینه گردشگری اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است که از این ظرفیت‌ها بصورت مطلوب استفاده نشده است.

 

امیری مقدم افزود: پیش از این کرمانشاه را به عنوان قطب گردشگری، دامپروری، علم، ورزش، فرهنگ و… می‌شناختند اما به دلیل عدم مطالبه‌گری مردم از مدیران و مسئولین استانی این موقعیت از استان سلب شده است که با تلاش و مطالبه‌گری خواهید توانست این جایگاه را به کرمانشاه برگردانید.

 

 

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فرهنگ کار در کرمانشاه لطمه دیده است گفت: مهمترین دغدغه ما در استان ایجاد اشتغال پایدار است که با فرهنگ‌سازی باید احیا و ترمیم گردد.

مدیر ارشد استان در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه از زمین کشاورزی استفاده بهینه نمی‌شود نیز گفت: در جهت ایجاد اشتغال و کسب درآمد در استان کشاورزان حق اجاره دادن زمین کشاورزی خود را به سایر استان‌ها ندارند و در صورت تخلف کلیه خدمات ارائه شده  از آنها سلب خواهد شد.

 

امیری‌مقدم همچنین ساماندهی حوزه گردشگری را راهی در جهت ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها در حال بررسی است و در صورت انجام باید این روز به گردشگری خانواده‌ها اختصاص یابد.

 

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: کمیته‌امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد کارگاه‌های کوچک و مهاجرت معکوس از شهر به روستا ۹۷۵ میلیارد تومان هزینه صرف کرده است که در زمینه کاهش حاشیه‌نشینی هم مثمر‌ثمر خواهد بود‌.

 

به گفته امیری‌مقدم کاهش نرخ بیکاری استان از۱۴ در تابستان سال ۱۴۰۰ به ۱۳/۶‌ دهم در تابستان امسال به دلیل بازگشت واحدهای نیمه تعطیل و راکد به چرخه اقتصادی و توسعه کارخانجات گاها زود‌بازده ایجاد شده است و افزود: به دنبال اشتغال کلان و زود‌بازده در استان نیز هستیم.

 

وی در پایان با تشکر از ایجاد قرارگاه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب در استان نیز گفت:‌منتظر ارائه نظرات و پیشنهادات تمامی اعضای این قرارگاه در جهت رفع مشکلات استان در حوزه‌های مختلف هستیم و از این پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا