اقتصادیکرمانشاه

رونق صنعت ساختمان نسبت مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه داشته است   

به گزارش ماد ، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: صنعت ساختمان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار گسترده‌ای برای اشتغال‌زایی و رونق تولید در بخش های مختلف برخوردار است.

 

وی افزود: در دو مقطع اجرای طرح مسکن مهر در اواخر دهه ۸۰ و طرح مسکن ملی در سال جاری، نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نرخ بیکاری نزدیک شده است.

 

دکتر باباخانی در ادامه به بازار ۱۲ هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: این حجم از گردش مالی بسیار بیشتر از تسهیلات مرتبط با این حوزه است.

 

وی گفت: در صورت یک برنامه ریزی مناسب پیرامون طرح ساخت یک میلیون مسکن ملی در استان، این پروژه کلان می تواند یک رونق ویژه در حوزه اشتغال و تولید صنایع وابسته به این بخش ایجاد کند‌.

 

معاون اقتصادی استاندار افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی ماهر، بخش مهمی از نیاز این پروژه‌ها از طریق استان های ديگر تامین می‌شود و با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، تداوم این وضعیت قابل قبول نیست.

 

وی تاکید کرد: اداره کار با طراحی یک سامانه کاریابی متشکل از افراد دارای مهارت، زمینه معرفی کارگران فنی استان به پیمانکاران و واحدهای صنعتی را فراهم کند.

 

وی همچنین با تاکید بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی از تمامی صنایع وابسته به حوزه ساختمان و معرفی آن به پیمانکاران، عنوان کرد: حلقه های مفقوده ای در زنجیره صنعت ساختمان در استان وجود دارد که باید برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا