اقتصادیکرمانشاه

۱۱هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش معدن استان صورت مي گيرد/ بهره برداری از معادن استان باید همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآیند فرآوری محصول باشد/ در كنار صدور مجوزهاي معدن بايد به حفظ منابع طبيعي و جنگلها هم توجه شود

به گزارش مادنیوز ؛ “بهمن اميري مقدم” در هيجدهمين جلسه شوراي معادن استان، تاكيد كرد: بهره برداری از معادن استان باید همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآیند فرآوری محصول باشد زيرا توليد، اشتغال و رونق اقتصادي براي ما بسيار مهم است.

وي با تاكيد بر نظارت بيشتر بر فعاليت هاي معادن در استان اظهار داشت: مجوز معادن به سرمايه گذار زماني بايد داده شود كه تكليف آن به صورت كامل مشخص شده باشد و نبايد عدم برنامه ريزي، سرگرداني مردم را به دنبال داشته باشد و اين موضوع در جلسه تعامل كه با حضور دستگاه هاي صنعت، معدن و تجارت و منابع طبيعي برگزار مي شود، تمام جزئيات هم به دقت برررسي شود.

رئيس شوراي معادن استان ادامه داد: بايد توجه داشت محدويت ها و معادن سلب صلاحيت شده از افراد گذشته، چنانچه كه در نظر است اراضي موجود به افراد جديد واگذار شود اين موضوع بايد با اعلام مزايده و شرايط جديد صورت گيرد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه در كنار صدور مجوزهاي معدن بايد به حفظ منابع طبيعي و جنگلها هم توجه شود، گفت: در كنار توجه به اشتغال، توليد و رونق اقتصادي؛ هم حفظ جنگلها و منابع طبيعي هم براي ما مهم است، از اينرو به سرمايه گذاران معادن بايد يادآوري شود كه در حد امكان به قطع درختان اقدام نكنند و اگر اين كار براي اجراي برنامه انجام شد، وظيفه دارند كه در كنار قطع يك درخت، كاشت سه درخت را در برنامه داشته باشند.

مقام عالي استان افزود: سرمايه گذاران بخش معدن بايد به حفظ منابع طبيعي و جنگلها توجه ويژه داشته باشند.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ايميدرو) در راستاي توسعه بخش هاي مربوط به معدن در استان گفت: خوشبختانه با انجام اين كار 11 ميليارد تومان سرمايه گذاري در استان صورت مي گيرد كه منجر به تحول اساسي در بخش معدن استان خواهد شد و براي تسريع اين كار مهم، اجراي پروژه ها با ايجاد يك سيستم كنترل پروژه دقيق بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد.

اميري مقدم تصريح كرد: اميدواريم تمام اين اقدامات و برنامه ها منشاء خير براي مردم استان باشد و اشتغال، توليد و همچنين رونق اقتصادي بيشتري را براي كرمانشاه به همراه داشته باشد.

وي تاكيد كرد:مصوبات اين شورا بايد با دقت بررسي و در جلسات بعدي روند كاري ارائه گزارش شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا