خبر ویژهکرمانشاه

مشكل تامين آب شرب ۳۰۰ خانوار روستایی شهرستان روانسر با حفر يك حلقه چاه عميق به زودی برطرف می‌شود  

به گزارش مادنیوز ، رضا داودی افزود: پیش از این آب دو روستای خراجیان و کلاوه باجمعیتی نزدیک به ۱۲۰۰ نفر، از طریق مجتمع آبرسانی گرگیدر تأمین می‌شد که با حفر و راه اندازی اين چاه عميق، هم آن مجتمع پر آب می‌شود، هم مشکلات کم آبی این دو روستا برای درازمدت حل می شود.

 

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه يادآور شد: در سطح شهرها و روستاهای شهرستان روانسر، تمهیدات و تدابیری اندیشیده و پروژه هایی تعریف شده و در دست اجرا هستند که با اتمامشان مشکلات کم آبی این شهرستان برطرف خواهد شد.

 

رضا داودی، به پروژه های متعدد در دست اجرای آبفای استان در حوزه روستایی از جمله پروژه های آبرسانی روستاهای مامنان و سلکان با ۱۱ روستای تحت پوشش، مجتمع آبرسانی نهرابی، خرم آباد و چندین پروژه دیگر اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در حوزه شهری نیز، حفر و تجهیز چاه آب شاهو رو به اتمام و احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی آن نیز به پایان رسیده است و در شهر روانسر هم حفر چاه و توسعه مخازن را در دست داریم به ویژه در محدوده شمالی شهر که با کمبود جدی آب مواجه بودند، با تقویت ایستگاه پمپاژ توانستیم به طور تقریبی ۲۵ لیتر در ثانیه حجم تولید آب شرب شهر را افزایش دهیم.

 

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه تصریح کرد: برای آنکه مشکل تنش آبی شهرستان روانسر کاملا مرتفع شود، برنامه ریزی هایی انجام شده و اقداماتی در این فصل کاری انجام خواهد شد تا انشاالله پیش از تنش آبی سال آینده، برنامه ها را به ثمر برسانیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا