ورزشی

بازگشت زائران از مرز خسروی به کشور شبانه‌روزی است  

به گزارش مادنیوز ، امیری مقدم افزود: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مرز خسروی عازم عراق شده‌اند و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق این گذرگاه بین المللی به کشور بازگشته‌اند.

 

وی اظهار داشت: اقدامات انجام شده، هماهنگی و همکاری بین عوامل مختلف، شرایط خوبی حاکم کرده و تا اربعین هر قدر ورودی و خروجی زائر داشته باشیم هیچ مشکلی نداریم اما از امروز در نقطه صفر مرزی ورود زائران به سمت کشورمان زیاد است.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مرز رسمی خسروی یک مرز روان است، ادامه داد: در بحث خروج زائران ما محدودیت های ساعتی داریم و خروج زوار از ساعت ۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر انجام می شود و زواری که وارد قصرشیرین و خسروی می شوند از امنیت کامل حضور دارند و در پایانه نیز احترام خاصی برای زائران برخورداریم و مواکب نیز به اندازه کافی دایر است و خدمات رسانی به آن ها انجام می شود.

 

امیری مقدم ادامه داد: در چند روز قبل ازدحام شدید زائران را داشتیم که از خیل مشتاقان امام حسین(ع) در مرز خسروی خوشحال بودیم و خدمتگزاری به این زوار برای مسوولان و مردم استان کرمانشاه یک توفیق خاصی است.

 

او گفت: اکنون در مرز رسمی خسروی برای زائران چه این طرف و چه آن سوی مرز مشکلی نداریم و مسیر زائران را تا پایانه کوتاه کردیم و همه کنار زائران بودیم و در صحبتی که با زوار داشتیم از خدمات ارائه شده در پایانه مرز خسروی راضی بودند.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: روز گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر از مرز خسروی خروج پیدا کردند و اکنون ورود و خروج ما از مرز خسروی هماهنگ شده و تقریبا مساوی است ولی از فردا ورودی‌های ما به استان کرمانشاه بییشتر می شود که در این رابطه پیش بینی هایی داشتیم و قرارگاه ها و همچنین در بحث حمل و نقل پای کار هستند و در مرز منذریه نیز امکانات رفاهی و تغذیه، آب و میان وعده تامین شده است.

 

امیری‌مقدم گفت: اتوبوس نیز به تعداد کافی در مرز برای انتقال زائران از پایانه خسروی تا سه راهی نصرآباد در قصرشیرین مستقر شده و در بحث انتقال زائران نیز توسط اتوبوس ها به استان های مقصد نیز مشکلی نداریم.

 

استاندار کرمانشاه همچنین در جلسه قرارگاه اربعین مرزبانی با حضور سردار «حسین اشتری» در نقطه صفر مرزی گفت: مرز رسمی خسروی از مرزهای باسابقه و قدیمی است و تلاش ما این بود که زائران همگی به سلامت و با امنیت کامل از مرز خسروی تردد کنند.

 

امیری‌مقدم افزود: از ابتدای شروع تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی، عوامل انتظامی، مرزبانی و پلیس، راهور و پلیس راه بوده و تمامی عوامل با خدمتگزاری جهادی و عشق به امام حسین (ع) پای کار بودند.

 

وی با قدردانی از فرماندهان مرزبانی و انتظامی و تمامی عوامل انتظامی و مرزبانی اضافه کرد: تمام نیروها از ورودی های ما به استان تا نقطه صفر همه تلاش شبانه روزی دارند و همه مشتاقانه کمک کردند.

 

استاندار کرمانشاه گفت: آمادگی کامل را برای بازگشت زائران داریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا