اجتماعیکرمانشاه

صدور آرا قضایی باید بازدارنده باشد

به گزارش مادنیوز ، نشست مشترک قضایی _ انتظامی با موضوع شناسایی و مقابله با جرائم خشن و دستگیری مجرمین حرفه‌ای به ریاست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار و بر مقابله جدی و بیش از پیش با مجرمین تاکید شد.

 

دکتر توسلی زاده با تاکید ویژه بر برخورد جدی با مجرمین خطرناک و مقابله با جرائم خشن یادآور شد باید برخورد انتظامی و صدور آرا قضایی به گونه‌ای باشد که بر روی تصمیمات مجرمانه مجرمان تاثیر گذاشته و مجرمین اجازه ارتکاب جرم را به خود ندهند و دست از عمل مجرمانه خود بردارند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این نشست از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت نتیجه مصوبات و اجرای آن‌ها باید منجر به کاهش جرم در سطح شهر شود.

 

وی یکی از مصوبات بازدارنده را تهیه اطلس جغرافیایی جرم دانست و گفت آنچه مسلم است عزم و اراده جدی از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی برای مقابله با جرائم و مجرمین خطرناک وجود دارد و در یک ماه گذشته اکثر مرتکبین به جرم خشن از جمله تیراندازی دست گیر شده اند و تاکید کردیم دستورات قضایی بازدارنده اتخاذ شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بر حل جدی اختلاف دو روستا از منطقه سر فیروز آباد تاکید کرد و دستورات ویژه‌ای برای آن صادر کرد.

 

دکتر توسلی زاده ریشه بسیاری از اختلافات بزرگ را مشکلات کم اهمیت دانست و گفت در بسیاری مواقع اگر اختلافات جزئی مدیریت نشوند به مشکلات بزرگی تبدیل می‌شوند که حل آن‌ها به مراتب سخت و سنگین‌تر خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد بسیاری از اختلافات ریشه در اختلافات ملکی و خانوادگی دارد و در بحث مدیریت اختلافات تاکید و مصوب شده است که یک بسته حل اختلافی و سازشی پیوست شود تا از تکرار اختلاف جلوگیری نماید.

 

در ادامه این نشست با قرائت دستورالعمل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم توسط *دکتر عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری* که مصوبات آن لازم الاجراست، به حل ریشه‌ای جرم از حجله سرقت تاکید و مقرر شد که جلسات آتی با اولویت این دستورالعمل تشکیل شود

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا