فرهنگ و هنرکرمانشاه

تمام مصوبات هیئت دولت دارای پیوست فرهنگی است

به گزارش مادنیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دیروز در گفتگوی ویژه خبری به مناسبت هفته دولت گفت: یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و اینکه تمام مصوبات هیئت دولت باید دارای پیوست فرهنگی است نشان از توجه وِیژه دولت به توسعه فرهنگی است.

صفدری بیان کرد: رئیس جمهور در یک سال گذشته به ۳۱ استان کشور سفر کردند و برای حل مشکلات و تخصیص اعتبار پروژه‌های نیمه تمام تلاش کردند و اعتبارات ویژه ای برای تکمیل و توسعه فرهنگی در نظر گرفته اند .

وی تاکید کرد: بعد از گذشت یکسال در دولت سیزدهم انبوهی از پروژه‌های فرهنگی در سفر‌های استانی به اعتبار رسیدند و قرارگاه هنر تشکیل شد و ستاد فرهنگ به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و تمام طرح‌های امروز دولت دارای پیوست فرهنگی است و مردم انتظار دارند شاخص‌های فرهنگی بهبود پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان گفت: استان کرمانشاه دارای موقعیت کلیدی و سابقه چند هزار ساله است و به ایستادگی، تاریخ و فرهنگ و هنر کرمانشاهیان افتخار می‌کنیم و تمام توان خود را برای حل مشکلات این استان به کار خواهیم بست.

صفدری با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: فرهنگ کار در کرمانشاه نیازمند تقویت است

 

وی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی خبر داد و گفت: در راستای شعار تحول و عدالت محوری طرح آموزش رایگان هنر در شهرستانها اجرامی شود.

 

صفدری بااشاره به اینکه دولت  توجه خاصی  به حوزه آسیب‌های اجتماعی  در استان کرمانشاه  دارد گفت :  در مجموعه فرهنگ و هنر امسال تابستان ۱۴۰۱ از چند روز آینده یک دوره شروع میشود که آموزشهای ان هنر بر مبنای اشتغال  است که در چندین شهرستان استان  از جمله گیلانغرب ،اسلام آباد،   پاوه ، جوانرود ، روانسرو قصرشیرین انجام می شود .

 

شرکت کنندگان در این طرح به صورت رایگان در حوزه تخصصی هنر آموزش ی بینند  و بعد از این آموزش ها که بیش از ۵۰ رشته هنری را شامل می شود وارد بازار کارمی شوند  .

 

به گفته صفدری بیش از 2 هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند که نشان از نقش مهم آموزش در توسعه فرهنگی و اقتصاد جامعه دارد .

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا