سلامتکرمانشاه

تلاش شبانه روزی در راستای خدمت رسانی بهتر به زائرین پیاده روی پر شکوه اربعین حسینی   

به گزارش مادنیوز،دکتر شکیبا معاون بهداشتی : همزمان با شروع برنامه پیاده روی اربعین حسینی  نظارت بازرسین سلامت محیط و حرفه ای بر فعالیت مراکز تهیه، توزیع وفروش موادغذایی و اماکن عمومی، منابع و شبکه های آبرسانی، موکب ها و ایستگاه های صلواتی، آشپزخانه های متمرکز تهیه غذا، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، محل های اسکان زائرین ، پارکینگ ها و… تشدید می گردد.

 

وی گفت: در حوزه های مختلف بهداشتی از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی تیم های بهداشتی از جمله بیماریها، آموزش سلامت، سلامت خانواده،ازمایشگاه، تغذیه و دهان و دندان حهت رفاه حال زایرین حضور و نظارت فعال دارند.

 

دکتر شکیبا : آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای گروه های مختلف سنی اعم از کودکان، مادران باردار و سالمندان در راهپیمایی اربعین وجود دارد۰

 

این مقام بهداشتی ادامه داد، راهپیمایی بزرگ اربعین از چند روز پیش در استان کرمانشاه شروع شده و در روز های پیش رو بیشتر خواهد شد و تمهیدات لازم در این زمینه صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

 

دکتر ابراهیم شکیبا در ادامه گفت،  امسال هم انشالله با همکاری بسیار خوبی که همکاران بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارند، همچون سنوات گذشته در پیاده رویی بزرگ اربعین حسینی نهایت تلاش خود را در راستای حفظ سلامت زائران بکار خواهیم گرفت.

 

وی اظهار داشت،مرز سومار (شهرستان گیلانغرب)در راه برگشت احتمال باز گشایی را دارد و شهرستان گیلانغرب باید آمادگی و برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: شهرستانهای که در مسیر راه کربلا هستند(از شهرستان کنگاور تا شهرستان قصرشیرین) باید زیر ساخت ها و تمهیدات لازم را انجام دهند و مابقی شهرستانها باید پشتیبان شهرستانهای در مسیر تردد زائران باشند.

 

وی گفت: تمامی تیم ها جهت ارایه خدمات به صورت اختیاری بر اساس نیاز به مرز خسروی اعزام خواهند شد و باید به صورت آماده باش قرار گیرند.

 

دکتر شکیبا: از ظرفیت مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها در صورت لزوم و نیاز به حضور در مرز خسروی استفاده خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اولویت فعالیت های دانشگاه قرار دارد و همه امکانات و ظرفیت ها برای پوشش بهداشتی درمانی راهپیمایی اربعین حسینی استفاده نماییم.

 

تمامی تیم های که از هر شهرستان به مرز خسروی اعزام می شوند باید تجهیزات لازم اولیه را جهت ارائه خدمت به زائرین با خود به همراه داشته باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا