اجتماعیکرمانشاه

استعدادهای خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد و بدنبال کیفیت بخشی به استعدادها هستیم

به گزارش مادنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت : برنامه ریزی شده سال تحصیلی پیش رو در همه مدارس کرمانشاه حضوری آغاز شود و به این منظور پروژه مهر  طرح ریزی شده است،در این پروژه تلاش داریم تا مدارس را از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی، مسائل بهداشتی و … را به شکل حضوری آماده کنیم‌ و در قالب پروژه مهر، سال تحصیلی با نشاطی را در همه مدارس استان آغاز کنیم. سعی شده  در مهر ماه امسال هیچ مدرسه ای بی دانش آموز و هیچ کلاسی بی معلم و بدون امکانات آموزشی نباشد.

هیچ مدرسه ای بی دانش آموز و هیچ کلاسی بدون معلم و امکانات نیست

 

دکتر سلمان محمدی در ادامه گفت: ثبت نام دانش آموزان تا پایان مردادماه انجام می شود، به خانواده ها توصیه داریم که فرزندانشان را در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند. همچنین تلاش شده دانش آموزان تارک از تحصیل را شناسایی کنیم تا هیچ دانش آموزی از چرخه تحصیل بازنماند، از این رو شروع سال تحصیلی جدید یک مانور بازگشایی برگزار خواهد شد،که این مانور که برای ما به منزله شروع سال تحصیلی است، و این مانور از پانزدهم شهریورماه برگزار می شود.

 

مقام عالي آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای ثبت نام دانش آموزان الزامی برای تزریق واکسن کرونا نیست، اما به والدین توصیه می کنیم که واکسیناسیون فرزندان خود را انجام داده و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را برای سلامت خود و فرزندانشان رعایت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۵٪  دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان دو دز واکسن کرونا را در یافت کرده اند، تأکید کرد، تا امروز ۹۰٪ همکاران نیز حداقل دو دز واکسن را تضریق کرده اند، برای دانش آموزان اجباری در تضریق واکسن نیست، اما توصیه می شود رعایت موازین بهداشتی را داشته باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: در قانون ذکر شده که آموزش برای همگان رایگان است و مدارس حق گرفتن وجه از والدین را ندارند، اما والدین دانش آموزان در طول سال تحصیلی می توانند مشارکت داوطلبانه داشته در کمک به مدارس را باشند.

 

سلمان محمدی در خصوص روند اجرای ثبت نام کتب درسی دانش آموزان نیز، گفت: از مجموع ۳۰۶ هزار دانش آموز کرمانشاهی تاکنون ۲۸۶ هزار نفر «۹۲٪» دانش آموزان اقدام به ثبت سفارش کتاب کرده اند، در روزهای اول سال تحصیلی کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

 

وی در ادامه گفت ،  از اجرای طرح «هر دانش آموز یک مهارت» در مدارس کرمانشاه خبر داد و افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰٪  دانش آموزان کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش هدایت شوند، اما در پایان برنامه بصورت میانگین در کشور تنها ۳۵٪ و در کرمانشاه ۲۹٪از این طرح محقق شده و اجرای این برنامه را به شکل جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار داده ایم.

 

دکتر سلمان محمدی با اشاره  به اجرای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در استان گفت: حدود ۳۵ هزار دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در استان داریم که پیش بینی می شود طرح سنجش سلامت آنها تا پایان مرداد ماه انجام شود، از این رو تا امروز ۳۳ هزار نفر با مراجعه به پایگاه ها، سنجش سلامت شده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به طرح شهید سلیمانی که در دولت جدید در حال اجرا است اشاره کرد و افزود:  در همه مدارس با اولویت مدارس دخترانه، سالن های ورزشی در حال احداث است. بعلاوه احداث زمین های چمن و زمین ساحلی هم در این طرح در دستور کار قرار دارد.

 

اجرای طرح “رتبه بندی معلمان” از ۲۶ مرداد به صورت رسمی

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،  طرح رتبه بندی معلمان به صورت رسمی از ۲۶ مرداد ماه، اجرایی می شود و تا پیش از صدور حکم هم مبلغی به شکل علی الحساب به حساب معلمان واریز می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا