اجتماعیکرمانشاه

دروازه کربلا باز شد

به گزارش مادنیوز ، بهمن امیری مقدم روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام این خبر افزود: با پیگیری های ۶ ماهه ای که انجام شد، بحمدالله صبح امروز مرز خسروی رسما بازگشایی شد.

 

وی افزود: اولین کاروان زوار حسینی امروز از این مرز تاریخی عازم عتبات عالیات شد.

 

استاندار کرمانشاه گفت: خسروی دارای زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه های مختلف راه های مبادلاتی و اسکان و خدمات رفاهی است و زوار حسینی می توانند از طریق اين مرز با سهولت بهتری عازم عتبات عالیات شوند.

 

مرز خسروی در غربی‌ترین نقطه ایران با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی خاورمیانه، قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و در عین حال هموارترین مسیر برای تردد زوار کشورمان به عتبات عالیات در کشور عراق است.

 

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیاله و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند و زائران پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

 

مسیر مرز خسروی از تهران تا خسروی به صورت چهار بانده و یکی از بهترین مسیرها است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا