اقتصادیکرمانشاه

توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری کشور و دوری از تمرکزگرایی در استقرار صنایع / مجلس مصوبه توسعه پایدار شرق و غرب را احیاء کند   

به گزارش پایگاه خبری ماد،  استاندار کرمانشاه در نشست فعالان اقتصادی استان با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور نمایندگان استان در مجلس برگزار شد؛ عنوان کرد: به استناد مرکز آمار، بیشترین میزان اشتغال غیررسمی و بیشترین میزان نرخ بیکاری عمدتا در مناطق محروم و مرزی است. و بیشترین آمار اشتغال غیر رسمی و بیکاری نیز مربوط به استان هایی است که صنعت در آن‌ها جایگاه ضعیفی دارد و استان‌های صنعتی تر، وضعیت بسیار بهتری دارند.

 

وی تاکید کرد: این آمارها نشان دهنده اهمیت جایگاه صنعت در آمار اشتغال رسمی و پایدار است.

 

امیری مقدم خطاب به اعضای کمیسیون صنایع مجلس گفت: شما نمایندگان ملت هستید و رویکرد شما در قانونگذاری باید ملی و بر اساس عدالت محوری باشد.

 

وی گفت: متاسفانه در بخش صنعت، عدالت در توزیع سرمایه گذاری رخ نداده است در حالیکه توزیع عادلانه صنایع، جلوگیری از تمرکزگرایی و توسعه صنعتی متوازن یک امر ضروری برای توسعه کشور است.

 

استاندار تاکید کرد: سیاست گذاری های اشتباه در سنوات گذشته باعث افزایش بی رویه صنایع در مناطق مرکزی کشور شده است که این تمرکزگرایی آسیب های زیادی مانند تهدید ذخایر منابع طبیعی، سرمایه گریزی، افزایش محرومیت ها، مهاجرت ها و افزایش حاشیه نشینی در مناطق مرزی از جمله کرمانشاه را در پی داشته است.

 

وی تاکید کرد: مجلس با تصویب قوانین حمایتی و قرار دادن مشوق های مناسب، از توسعه صنایع در مناطق محروم حمایت کند.

 

امیری مقدم خاطرنشان کرد: وقتی در قوانین مجلس تفاوتی برای مناطق محروم و مرزی با نواحی مرکزی و برخوردار قایل نمی شوند، سرمایه گذار هم ماندن در مناطق برخوردار را ترجیح می دهد و همین موضوع فقدان سرمایه گذاری باعث خالی شدن جمعیت شهرهای مرزی می شود.

 

وی همچنین تاکید کرد: مصوبه توسعه پایدار شرق و غرب که ۱۳ سال پیش توسط دولت، در راستای حمایت از ۹ استان محروم از جمله کرمانشاه، مصوب شده هنوز اجرایی نشده است. مجلس در راستای حمایت از مناطق محروم این مصوبه را تبدیل به قانون کرده و اجرایی کند‌.

 

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور دستور دادند نهادهای توسعه ای کشور ایمیدرو، ایدرو و کوثر در شهرهای استان سرمایه گذاری کنند و این نهادها باید سریع تر کار خود را آغاز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران ناتوان در استان کرمانشاه نباید هیچ جایگاهی در اختیار داشته باشند، گفت: تمام موانعی که بر مسیر سرمایه گذاری در استان وجود دارد را با اقتدار برمی‌داریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا