اقتصادی

ضرروت تمركز بانك‌ها به مباحث مالی/ بانك‌ها نباید درگیر خرید و فروش املاك و مستغلات باشند

، به گزارش پایگاه خبری ماد، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با مسئولان بانک سپه و هلدینگ‌های زیر مجموعه این بانک تاکید کرد: استراتژی های فروش دارایی های مازاد بانک سپه باید مشخص باشد و مدیران باید به صورت دقیق گزارش‌های مرتبط با استراتژی های فروش زیرمجموعه ها و املاک مازاد را به صورت دقیق ارائه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی آمادگی این وزارتخانه را برای تسریع در امور و مکاتبات مربوط به بانک‌ها و حل مسائل و مشکلات آنها اعلام کرد.

 

وزیر اقتصاد همچنین به موضوع شفافیت عملکرد آینده بانک‌ها اشاره و بیان کرد: استراتژی های بانک در خصوص فروش زیر مجموعه ها و املاک باید مشخص باشد و این که در ۶، ۹ یا ۱۲ ماه آینده چه کاری قرار است، صورت بگیرد باید مشخص و به وزارتخانه گزارش داده شود.

 

وی از مسئولین بانک سپه خواست که تا حد امکان از نیروهای متخصص محلی برای سمت های مدیریت استانی استفاده کرده و همچنین سعی کنند، مدیران را از میان افراد انقلابی انتخاب کنند که به صورت خودکار وظایف محوله را به خوبی انجام دهند و نیازی به نظارت همیشگی وجود نداشته باشند و همچنین تا حد امکان از ایجاد مسائل حاشیه ساز جلوگیری کنند.

 

«سیدعباس حسینی»، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد نیز در این نشست گفت: بانک ها هر آنچه که لازم است باید به سرعت بررسی و انجام دهند و نباید نشست و منتظر ماند که در چهار یا پنج سال دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: راهبرد بانک در مورد فروش مازاد دارایی‌ها باید مشخص باشد و گزارشات مربوط به آن نیز به وزارتخانه ارائه شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا