فرهنگ و هنرکرمانشاه

دنیا باید همه زیبایی‌های کرمانشاه را بشناسد  

به گزارش پایگاه خبری ماد، «بهمن امیری مقدم» جمعه‌شب در آئین پلاک کوبی «کرمانشاه، جهانشهر خلاق خوراک» که در پارک شرقی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این استان با حدود ۸۰ نوع غذا و خوراک، ۱۱ نوع نان و ۲۰ نوع شیرینی و میان وعده‌های لذیذ ظرفیت ویژه‌ای در حوزه خوراک دارد.

 

وی افزود: برهمین اساس یونسکو سال گذشته کرمانشاه را به‌عنوان شهر خلاق خوراک معرفی کرده‌است.

 

امیری مقدم عنوان کرد: انتخاب کرمانشاه به‌عنوان جهانشهر خلاق خوراک یک رویداد مهم است زیرا گردشگران وقتی وارد شهری می‌شوند یکی از مواردی که آن‌ها را جذب می‌کند، غذای آنست که خوشبختانه کرمانشاه از این نظر بسیار غنی است.

 

استاندار کرمانشاه از تمام صنوف فعال در حوزه خوراک و غذا خواست که برای حفظ عنوان شهر خلاق خوراک و بهره‌گیری مناسب از آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند به‌طوری‌که هر مسافر و گردشگری که وارد استان شد، از غذا های منحصربه‌فرد این استان استفاده کند.

 

بهمن امیری‌مقدم در ادامه بر ضرورت معرفی زیبایی‌ها و ظرفیت‌های متعدد و ویژه استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: کدام استان را سراغ داریم که همانند کرمانشاه هم‌زمان ۴ فصل سال را در خود داشته باشد و بتوان آب‌وهوا های مختلف را هم‌زمان در نقاط مختلف استان تجربه کرد.

 

امیری مقدم با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه استان و رفع مشکلات مردم، معرفی صحیح کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذاران است، گفت: همواره یکی از دغدغه‌های اصلی من معرفی چهره زیبا و درست کرمانشاه بوده‌است و هر جایی‌که دیده‌ام از کرمانشاه بد گفته‌اند، قلبم به درد آمده‌است.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به سابقه درخشان این استان و مردمش در دفاع از کشور بیان کرد: مردم کرمانشاه فرزندانشان را به خط مقدم دفاع مقدس فرستاده بودند و خودشان نیز در پشت جبهه آن‌ها را حمایت می‌کردند درحالی‌که هزاران بار با بمب و موشک بمباران شدند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا