علم و تکنولوژيکرمانشاه

افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در کرمانشاه 

به گزارش پایگاه خبری ماد، سلمان محمدی در آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی که امروز (۸ تیر) در دبستان اقبال کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان امسال برای ۳۵ هزار نوآموز ورود به دبستان و ۱۵ هزار نوآموز ورود به پیش دبستانی پیش‌بینی شده است.

 

وی تعداد پایگاه‌هایی که در سطح استان برای این منظور در نظر گرفته شده را شامل ۲۴ پایگاه ثابت،۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی اعلام کرد.

 

سلمان محمدی با بیان اینکه امکان نوبت‌گیری برای سنجش سلامت کودکان از ۲۰ خرداد در سامانه سنجش سلامت فراهم شده، عنوان کرد: نوبت گیری صرفا از طریق سامانه میسر است و پس از آن مراجعه حضوری برای سنجش انجام می‌شود.

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان تا ۱۵ شهریور در پایگاه‌های ثابت و سیار به صورت رسمی برقرار است و تا ۲۵ شهریور نیز امکان سنجش جاماندگان وجود دارد.

 

وی تعرفه سنجش سلامت نوآموزان را برای امسال ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای نوآموزانی که جامانده باشند، ۳۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: این سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل موارد متعددی از جمله شنوایی سنجی، بینایی‌سنجی، سنجش طیف اوتیسم، معلولیت جسمی و حرکتی، اختلالات هوش و … است و افرادی که دچار مشکل باشند به سه پایگاه تخصصی در کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب ارجاع می شوند.

 

وی از مدیران مدارس و اولیا دانش‌آموزان خواست حتما در موعد مشخص اعلام شده نسبت به انجام سنجش سلامت نوآموزان اقدام کنند.

 

به گفته سلمان محمدی، سال گذشته سنجش سلامت بیش از ۳۲ هزار نوآموز در کرمانشاه انجام شد که نسبت به هدف‌گذاری صورت گرفته تحقق 100 درصدی را داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه نوبت گیری جهت جهش تحصیلی نیز از ۲۰ خرداد آغاز  شده، عنوان کرد: برای این منظور درخواست ولی دانش‌آموز از مدیر مدرسه مطرح شده و به شورای مدرسه و در نهایت ناحیه، منطقه و شهرستان ارجاع می‌شود و سپس متقاضی باید جهت بررسی سنجش هوشی و روانی جهش تحصیلی به پایگاه تخصصی ارجاع شود و در نهایت باید در آزمون آمادگی تحصیلی نمره لازم را جهت جهش تحصیلی اخذ کند.

 

محمدی تعرفه سنجش برای جهش تحصیلی را نیز ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: امکان جهش تحصیلی در مقاطع تحصیلی یکم به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم فراهم است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا