کرمانشاهکشاورزی

برگزاری آیین سی و سومین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی  

به گزارش پایگاه خبری ماد  ،در ابتدای این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و تبریک خدمت برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت های فراوانی جهت توسعه بخش کشاورزی وجود دارد و از دیرباز این مقوله همواره مورد توجه بوده و رتبه های برتر کرمانشاه در کشت های چون گندم ،جو،ذرت دانه ای،نخود ،چغندرقند و ..در سطح کشور خود مبین همین نکته است.

 

مهندس قاسمی سپس با اشاره به روند انتخاب نمونه ها و تشکر از زحمات متولیان امر در مدیریت ترویج گفت: همه کشاورزان استان کرمانشاه در بخش های مختلف شایسته تقدیر و انتخاب بعنوان برگزیده هستند و وجه تمایز برگزیدگان ملی و استانی با سایر کشاورزان تنها کار و تلاش بیشتر برگزیدگان و استفاده بهتر این عزیزان از علم و دانش روز است.

 

مهندس قاسمی سپس با اشاره خدمات متنوع ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی به جامعه بهره برداران و تولیدکنندگان به وظایف جدید محوله به وزارت جهاد کشاورزی پس از قانون انتزاع اشاره کرد و افزود: پس از واگذاری امور تنظیم و نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزی و پس از برنامه ریزی های صورت گرفته مرحله اول طرح مردمی سازی یارانه ها در خصوص نظارت بر بازار را بنحو مطلوبی سپری نمودیم و در مرحله دوم این طرح نیز دولت با ارائه تسهیلات به دامداران،مرغداران و عشایر سعی دارد از تولید پایدار حمایت نماید که خوشبختانه این مهم با استقبال خوبی توسط بهره برداران بخش کشاورزی مواجه شده است.

 

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته جهاد و تبریک خدمت برگزیدگان ملی و استانی گفت: کار کشاورزی توصیه بزرگان و ائمه در دین مبین اسلام است، و روش انتخاب برگزیدگان نیز همواره همراه با ماموریت هایی است و این انتخاب و برگزیده شدن نمونه های بخش کشاورزی نیز حاوی ماموریت های ویژه ای است که کشاورزان نمونه باید به آن توجه داشته و آنرا ترویج نمایند و دانش کسب شده و تجارب خود را به دیگران نیز انتقال دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی سپس افزود: آنچه در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار دارد از آن خداست ،لذا کشاورزان و بهره برداران با درک این موضوع می بایست در تمامی مراحل کاشت ،داشت و برداشت نام و یاد خدا را همواره مد نظر قرار دهند.

 

وی سپس نشر علم کسب شده توسط کشاورزان و پرداخت زکات را دو عنصر مهم و اثر بخش در زندگی کشاورزان به حساب آورد و افزود : کشاورزان برگزیده و مروجان عرصه های کشاورزی ضرورت دارد نشر علم را جهت عبور از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی هدفمند و به روز در سرلوحه اعمال خود قرار دهند .

 

در ادامه این مراسم نمونه های ملی بخش کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه علل انتخاب بعنوان برگزیدگان ملی و تجارب خود پرداختند.

 

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند انتخاب نمونه ها پرداخت.

 

گفتی است در پایان این مراسم از ۵ نمونه ملی در بخش های تولید نشاگلخانه ای ،پرورش ماهی درقفس،مشاغل خانگی،مددکار ترویجی و تولیدکننده گندم بذری و ۷۲ نمونه استانی توسط مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا