اجتماعیخبر ویژهکرمانشاه

بلوارهای ورودی و خروجی شهرهای کرمانشاه به نام امام رضا (ع) مزین می‌شوند  

به گزارش پایگاه خبری ماد،  بهمن امیری مقدم شنبه شب در آیین باشکوه تجلیل رضوی که با حضور خادمان آستان قدس رضوی از مشهد مقدس، خادمان امام رضا علیه السلام در استان کرمانشاه، مداحان و ذاکرین اهل بیت و خیرین استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ عنوان کرد: کرمانشاه در این روز مبارک و ایام دهه کرامت، میزبان خادمان امام رضا علیه السلام و همچنین پرچم متبرک امام هشتم است که افتخار بزرگی برای همه ما محسوب می شود.

 

وی یکی از توفیقات دولت مردمی را خادمی امام رضا (ع) دانست و گفت: آیت‌اله رئیسی پیش از دوران ریاست جمهوری، در مقطعی تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار بودند و در دوران ریاست جمهوری نیز همچنان افتخار خادمی امام رضا علیه السلام دارند‌ که این ویژگی مایه خیر و برکت برای کشور است.

 

مدیر ارشد استان عنوان کرد: هر کسی در هر کجای این کشور که قلبش به عشق امام رضا (ع) می‌تپد در واقع یک خادم برای آن حضرت محسوب می شود.

 

به گزارش مادنیوز: وی در بخش دیگری از سخنانش از مداحان و ذاکرین خوشنام و معروف کرمانشاه در سالیان گذشته یاد کرد و گفت: زنده یاد اصغر آقا خیری از معلمان قرآن و مداحان اهل بیت ممتاز و خوش صدای کرمانشاه بود که باید یاد و خاطره ایشان و دیگر بزرگان و علمایی که عاشقانه در این عرصه فعالیت داشته‌اند را همیشه زنده و گرامی داشته داریم.

 

امیری مقدم یادآور شد: یکی از افتخارات مردم دیار کرمانشاه در طول تاریخ، خادمی زوار امام حسین (ع) است و معماری خانه‌های آن‌ها به شکل اندرونی و بیرونی طراحی شده بود تا میزبان زوار حسینی باشند.

 

وی افزود: روز اولی که به عنوان استاندار وارد کرمانشاه شدم با امام رضا(ع) عهد بستم که یک خادم خوب باشم برای این مردم که نسل اندر نسل خادم زوار حسینی بوده‌اند.

 

استاندار کرمانشاه به تلاش های مدیریت ارشد استان برای بازگشایی مسیر عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: نشست‌های متعددی در تهران و در استان با طرف عراقی و مسئولین مربوطه برای بازگشایی مرز خسروی داشته ایم و با دعای خیر مردم تلاش می کنیم این مرز تاریخی را به صورت دائمی بازگشایی کنیم تا در آینده نه چندان دور بتوانند با ماشین های شخصی برای زیارت به نجف، کربلا سامرا بروند.

 

در پایان این مراسم از خادمان امام رضا علیه السلام با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد همچنین پرچم متبرک آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا علیه السلام به استان اهداء شد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا