اجتماعیدولت

۵۶۰هزار واحد خانه خالی به وزارت اقتصاد معرفی شده است

به گزارش پایگاه خبری ماد، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح دیروز (چهارشنبه ۱۱ خردادماه ) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات وزارتخانه برای بحث مسکن، گفت: در مورد بحث اجاره بسته اجاره بها تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است که به موجب آن ۲۵ درصد افزایش در تهران را شامل می شود.

 

وی عنوان کرد: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک های پایین پیش بینی کرده‌ایم که به زودی مردم می توانند در سامانه ثبت نام کنند و قابل پرداخت است.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آژانس های مسکن نیز به نوعی باید کارت های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن دریافت و در سامانه مسکن ثبت نام کنند و وجود این سامانه با توجه به اینکه زیر ساخت آن هنوز وجود ندارد، نشان می دهد سال آینده می دانیم فلان مسکن مربوط به چه کسی است و با چه میزانی اجاره داده شده است و حتما باید اینها در سامانه ثبت شود و در سامانه قابل کنترل است.

 

قاسمی در رابطه با اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده است که از این میزان 60 هزار مورد اعتراض کردند و این اعتراضات در دست بررسی است و از مابقی خانه ها اعتراضی دریافت نشده است. حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی نیز گزارش شده است.

 

وی افزود: خانه های خالی به گونه ای دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می کنند و اجرای این قانون بسیار فایده خواهد داشت و تاثیر خوبی دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت ۴ هزار مسکن، تصریح کرد: در رابطه با نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است دو پارت دو میلیونی را در کشور آغاز کنیم. آخرین آماری که وجود دارد این است که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک برداری تا سقف کارهای ساختمانی را در دست اجرا داریم.

 

وی افزود: امیدوار هستیم تا سالگرد تشکیل دولت این میزان را به حدود ۲ میلیون برسانیم تا در دو پارت دو میلیون آن را تا پایان دولت تحویل دهیم. اولین سری این واحدها از مهر ماه امسال تحویل خواهد شد و به صورت ماهانه تحویل واحدها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

گفتنی است بر اساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصوب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مالکان و سرپرستان خانوار، موظفند اطلاعات املاک تحت تملک و اقامتگاه اصلی خانوار را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا واحدهای مسکونی خالی بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور شناسایی و از آنها مالیات اخذ شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا