اجتماعیایثار و شهادتکرمانشاهکرمانشاه

تکریم خانواده شهدا وظیفه همگانی است/ خانواده شهدا حق بسیاری بر گردن جامعه دارند

به گزارش پایگاه خبری ماد ، در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا، معاون خدمات شهری، مدیرکل حراست، مدیرکل بازرسی و فرمانده حوزه شش امام جعفر صادق (ع)، با خانواده های شهیدان سلیمانی و یاری دیدار و گفت و گو کردند.

 

مهندس برومند نامداری معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در این دیدارها اظهار داشت: شهادت از برترين واژه هاي فرهنگ اسلامي و از مقدّس ترين مفاهيم معارف الهي است.

 

وی با بیان اینکه شهادت اوج کمال انسان است، افزود: آنگاه که انسان تمام هستي خود را يکجا نثار معبود مي کند و قطره وجودش به درياي بيکران هستي مطلق مي پيوندد.

 

معاون شهردار کرمانشاه تصریح کرد: شهادت که نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد، چرا که ریشه در قدرت، قوت، صبر، استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت خواهی و ظرفیت بالا دارد و این عوامل در مجموع، مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماعی را متحرک و پویا و سازنده می سازد.

 

نامداری با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید: اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، آمرزش و رحمت خدا بهتر از هر چیزی برایتان خواهد بود، گفت: در مکتب توحيد، آن چيزي داراي ارزش و ماندگاري است که در راه خدا و براي خدا شکل گيرد. هر مقدار از عمر انسان که براي خدا صرف شود، هر کاري که براي خدا انجام گيرد، مالي که در اين راه هزينه شود از ارزش واقعي و ماندگاري برخوردار است و در اين راستا هر چه انجام کاري براي خدا سخت تر و نيت خالص تر باشد ارزش و اثر آن بيشتر است. بنابراين هر گونه اهتمام و تلاش در راه خدا مصداق جهاد في سبيل الله است.

 

وی با تاکید بر اینکه تکریم خانواده معظم شهدا یک وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: در کنار ایثار شهدا، مجاهدت، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران کشور است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داشته و تکریم آنان، باعث تعمیق این روحیه در کشور می‌شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: جامعه ایثارگران به ویژه والدین معظم شهدا حق بسیاری بر گردن جامعه و مسوولان دارند و همه باید تلاش کنیم تا رضایتمندی این خانواده‌ها که درخواستی جز خدمت به مردم ندارند و برای خود هیچ نمی‌خواهند، جلب شود.

 

نامداری در پایان با تأکید بر رفع مشکلات خانواده معظم شهدا از سوی مسئولین و مدیریت شهری گفت: مسئولین در دیدار با خانواده معظم شهدا علاوه بر این، از نظرات و پیشنهادات آنان برخوردار می‌شوند، موظفند مشکلات آنان را پیگیری کنند چرا کسانی که با خدا معامله کرده و عزیزان خود را در مسیر اسلام تقدیم کرده‌اند، هیچ گاه نیازهای شخصی را در دیدار با مسئولان بیان نمی‌کنند و تنها به فکر رفع مشکلات مردمی هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا