اقتصادیکرمانشاه

تسهیلات ارزان قیمت باید با اولویت زنجیره‌های اشتغال‌آفرین توزیع شوند

دکتر بهزاد باباخانی گفت: اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت حوزه اشتغال باید با اولویت زنجیره‌های ارزش اشتغال آفرین توزیع شوند‌

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست کمیته اشتغال استان کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: شعار امسال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین است که علاوه بر تاکید بر توسعه واحدهای دانش بنیان، بر موضوع اشتغال زا بودن این طرح‌ها هم تاکید ویژه‌ای شده است. 

 

وی افزود: با توجه به نرخ بیکاری بالای کرمانشاه، تحقق وجه اشتغال آفرین شعار سال، برای استان ما بسیار مهم است. 

 

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: دستگاه‌های محوری در حوزه اشتغال مانند سازمان صمت، جهاد کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری، باید ۱۰ زنجیره ارزش اولویت دار در زیرمجموعه خود را مشخص کنند.

 

وی افزود: در کمیته اشتغال استان پس از بررسی‌های کارشناسی، زنجیره‌های دارای پتانسیل اشتغال زایی بهتر انتخاب می‌شوند و اعتبارات موجود به صورت هدفمند به این مجموعه‌ها اختصاص داده می شود.

 

دکتر باباخانی یادآور شد: این راهکار از پراکنده‌کاری و اتلاف این منابع ارزشمند توسط دستگاه‌ها به ویژه در حوزه اشتغال خرد جلوگیری می‌کند‌.

 

وی اشتغال را اولویت اصلی شهرستان ها دانست و گفت: فرمانداران باید کمیته‌های اشتغال را در زمینه شناسایی زنجیره‌های ارزش اولویت دار و ارایه تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان و اشتغال زا فعال کنند.

 

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه بر جذب کامل تسهیلات اشتغالزای ارزان قیمت تاکید کرد و گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان برگشت خوردن حتی یک ریال از تسهیلات ارزان قیمت، هیچ توجیهی ندارد و استاندار هم بارها تاکید کرده هر مدیری در جذب اعتبارات ناتوان باشد جایی در دایره مدیریت استان ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا