اجتماعیکرمانشاه

همدلی و همراهی نشان از دلسوزی و تلاش در راستای بهتر بودن و بهتر‌شدن دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد همدلی و همراهی کارمندان آموزش و پرورش نشان از دلسوزی و تلاش در راستای بهتر بودن و بهترشدن امور دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد،نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش با معاونت‌ها و همکاران حوزه پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت استان برگزار شد.

 

سلمان محمدی در این نشست اظهار کرد: یکی از مهمترین مهارت‌های کارکنان اداری، همدلی است و لازم است نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت. همدلی کردن یعنی احساس کسی را درک کردن؛ همدلی (احترام و حرمت) کارکنان اداری آموزش و پرورش باعث رضایت ارباب رجوع می‌شود.

 

وی در این نشست ضمن استماع گزارش از فعالیت‌های این دو معاونت به برخی از طرح های سال جدید اشاره، و توضیحاتی ارائه کرد و افزود: نیروی انسانی بی شک یکی از مهمترین سرمایه های جهانی است و افرادی که استعدادهای این سرمایه‌های جامعه بشری را به سمت شکوفایی سوق می‌دهند مهمترین عناصر تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هستند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش کردیم تا به زبان و فهم مشترکی برای شناسایی مسائل آموزش‌ و پرورش دست پیدا کنیم و خوشبختانه امروز هرکدام از معاونت ها فهرست مشخصی از مسائل را دارند که با نگاه خوب و راهبردی به حل آن می توان امیدوار بود و زمینه‌های پیشرفت را مهیا کرد.

 

ماشالله پروین، معاون تربیت بدنی و سلامت بیان کرد: آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند. دانش‌آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی دارد.

 

وی اظهار کرد: ما باید از بودجه ای که در اختیار داریم برای احداث زمین های فوتبال، سالن های ورزشی و… در استان استفاده کنیم.

 

در این نشست علی حیاتی، رئیس اداره امور تربیتی استان، در خصوص اهمیت حوزه پرورشی گفت: نهاد پرورشی باید قدرتمند باشد و کمبود نیروی انسانی یا منابع مالی نباید موجب ضعف فعالیت های پرورشی شود. نیروهای توانمند و دلسوز باید وارد فعالیت های پرورشی شوند.

 

حیاتی در خصوص شیوه استخدام و بکارگیری معلمان گفت: بکارگیری نیروها در آموزش و پرورش باید از مسیر درست و منطقی صورت پذیرد تا بازدهی اقدامات بالا رود و دانشگاه فرهنگیان یکی از ظرفیت های مناسب در این مسیر است.

 

وی کار پرورشی را افتخار دانست و از همه فعالین پرورشی خواست با همه ظرفیت و توان خود همراه با تعهد و تخصص در این مسیر کوشا باشند.

 

رضا محمدی، مدیر سازمان دانش آموزی استان فعالیت‌های سازمان را گامی ارزشمند در جهت تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در زمینه حل تمام مشکلات تربیتی راهگشا باشد، اما به کمک سازمان ها و نهادهای مختلف می‌توان این مهم را تحقق بخشید و ما در سازمان دانش‌آموزی می‌خواهیم به سهم خودمان گامی در حوزه تعلیم و تربیت برداریم.

 

در پایان جلسه سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان زحمات همه عزیزان در حوزه معاونت پرورشی، فرهنگی و همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت را ارج نهاد و پیشرفت های دانش آموزان در زمینه فرهنگی، قرآنی و ورزشی را مرهون تلاش های آنان دانست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا