اقتصادیکرمانشاهکشاورزی

اولین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

در ابتدای این نشست ناصر مرادی نائب رئیس اول اتاق کرمانشاه و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از شرایط دشوار کشاورزی امسال یاد کرد که بخش عمده آن از خشکسالی منشا می‌گیرد و باعث افت تولید بسیاری از محصولات خصوصا در مزارع دیم می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، مرادی ادامه داد: نمونه این مشکل را خصوصا برای محصولی مانند گندم داریم.

 

وی ادامه داد: به علاوه تحولات بین‌الملل و تنش بین اکراین و روسیه که از تولیدکنندگان عمده محصولات کشاورزی دنیا هستند نیز بر مشکلات حوزه کشاورزی بی تاثیر نیست.

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران معتقد است، مدیریت این شرایط برنامه‌ریزی ویژه و کسب نظر از بخش خصوصی را می طلبد.

 

مرادی بر لزوم برگزاری مستمر جلسات کمیسیون کشاورزی اتاق کرمانشاه و فعال شدن کمیته‌های زیرمجموعه آن تاکید کرد و یادآور شد: باید به بخش دولتی و جهاد کشاورزی نیز مشاوره بدهیم.

 

مرادی از اهم برنامه‌های امسال هم یاد کرد و گفت: در نظر داریم یک همایش بزرگ در بخش کشاورزی استان برگزار کنیم که بعد ملی داشته باشد و از کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و … نیز در آن دعوت کنیم.

 

وی یکی دیگر از برنامه‌ها را برپایی همایش بزرگ نخود در کرمانشاه اعلام کرد که پتانسیل‌های فراوانی در زمینه این محصول در کرمانشاه وجود دارد و افزود: می‌توان در کنار این همایش نمایشگاهی از توانمندی‌های مرتبط با حوزه نخود از تجهیزات و ماشین آلات، مکانیزاسیون تا تکنولوژی کاشت، داشت، برداشت و حتی فرآوری را به نمایش بگذاریم.

 

وی ابراز امیدواری کرد با مجموع این اقدامات گامی در راستای تحقق این مهم که کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است برداشته شود.

 

در ادامه این نشست فعالین بخش کشاورزی نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند که شامل لزوم حمایت از کشاورزان، لزوم مدیریت درست بازار محصولات کشاورزی، استفاده از ظرفیت دانش آموختگان این عرصه و … بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا