اجتماعیکرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه: اربعین فرصتی بزرگ برای توسعه کرمانشاه است

دکتر منوچهر فخری گفت: کرمانشاه از قدیم الایام در مسیر عتبات عالیات و عبور زوار اباعبدالله الحسین قرار داشته است و آیین اربعین فرصتی بزرگ و بی نظیر برای توسعه کرمانشاه است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اربعین استان که با حضور مدیران ادارات و دستگاه های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی جمله معروفی دارند که ما ملت امام حسین (ع) هستیم و در واقعیت هم تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در خدمت ترویج تفکر امام حسینی و آیین باشکوه اربعین است و تلاش و زحمت در این مسیر مایه عاقبت به خیری و نیک نامی است.

 

وی افزود: کرمانشاه از قدیم و الایام مسیر عتبات عالیات بوده و این افتخار بزرگ نصیب مردمان این دیار شده که میزبان زوار اباعبدالحسین (ع) باشند. 

 

دکتر فخری به تشریح آثار مثبت قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر راه کربلا اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات بسترساز رونق اقتصادی، گردشگری و توسعه بخش خدمات در این استان بوده و برکات و ثمرات بسیار فراوانی برای مردم داشته است.

 

وی عنوان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان به احتمال فراوان امسال در ایام اربعین، مرز خسروی برای عبور زوار باز خواهد بود.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان فراهم کردن بهترین زیرساخت‌‌ها در حوزه های مختلف برای ارائه بهترین خدمات ممکن به زوار اربعین است. 

 

وی گفت: خوشبختانه شرایط اقلیمی، زیرساخت‌های جاده‌ای و اقامتی مسیر کرمانشاه _ خسروی بسیار بهتر و مناسب‌تر از دیگر مسیرها است و اگر دیگر امکانات خدماتی و جانبی فراهم شود بی‌گمان زوار اربعین مرز خسروی را ترجیح خواهند داد‌.

 

دکتر فخری تاکید کرد: موضوعات تکمیل کمربندی قصرشیرین، استانداردسازی مسیر قصرشیرین _ خسروی و مسیر شهر سومار تا بازارچه مرزی و ایجاد یک پیاده راه در مسیر های مشخص شده، از جمله پروژه‌هایی است که باید تا قبل از آغاز ایام اربعین به اتمام برسد.  

 

وی تاکید کرد: جانمایی‌ موکب ها در طول مسیر هم باید با هماهنگی راهداری انجام شود و این مجموعه‌ها در بهترین نقطه ها در محور راه کربلا مستقر شوند‌.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا