اجتماعیفرهنگ و هنرکرمانشاه

هنرمندان واقعیت‌ها و حقایق انقلاب را برای نسل آینده بیان کنند

یکی از مهمترین حوزه‌های جهاد، جهاد در حوزه هنر است و هنرمند ما با بیان خود واقعیت‌ها و حقایق را بیان می‌کند و نسل آینده را از آنچه واقعیت این انقلاب است، آگاه می‌کند.

 

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری ماد،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم عصر شعر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان در تالار وحدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: 

در چهار دهه گذشته اگر ضربه ای خوردیم و با مشکل مواجه شدیم به دلیل نداشتن نیروی انقلابی بوده است، نداشتن افراد انقلابی و توانمد کشور را دچار مشکل می‌کند.  

 

وی اضافه کرد: با از دست دادن فرصت ها و زمان کار سخت تر می‌شود لذا باید بیشتر به مسئله نیروسازی در انقلاب اسلامی بپردازیم.

 

علی صفدری در ادامه گفت: در تاریخ انقلاب های بزرگی رخ داده است و انقلاب‌ها شباهت ها و تفاوت هایی باهم دارند اما انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌های بنیادی با بقیه انقلاب ها دارد.

وی عنوان کرد: بعد از هر انقلابی عده ای سهم خواهی می‌کنند، عده ای عافیت طلب اند و دنبال استراحت بعد از این رویداد هستند، عده‌ای دیگر پس از انقلاب به دنبال قدرت هستند. انقلاب اسلامی از این دست مشکلات دارد.

صفدری تاکید کرد: انقلابی که تربیت نیرو را برای انقلاب دنبال نکند استمرار آن دچار مشکل می‌شود. بعد از پیروزی انقلاب یاران خوب انقلاب شهید شدند یا فوت می‌کنند. مهمترین مشکلی که انقلاب اسلامی می‌تواند با آن رو به رو شود، جایگزین کردن و تربیت نیروی انقلابی است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: در اهداف انقلاب اگر به این محور توجه نکنیم هدف های انقلاب کمرنگ می‌شود و چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند لذا رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند که انقلاب اسلامی زنده بماند و اگر تربیت نیروی انقلابی تحقق نیابد جزء پوسته ای از انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند.

صفدری تصریح کرد: هدف از وارونه نشان دادن دستاوردهای انقلاب در حوزه های فرهنگی و اقتصادی این است که نگاه ها را نسبت به آرمان های انقلاب برگردانند و انقلاب را دچار چالش کنند که نیروهای جوان مقابل انقلاب قرار بگیرند.

وی افزود: به هرتلاش و کوششی جهاد نمی‌گویند؛ جهاد مقدس در برابر دشمن اسلام است و کسانی مجاهدند که در برابر دشمن اسلام ایستاده اند.

صفدری اضافه کرد: مهمترین بار جهاد و مهم ترین مسووولتی که بر دوش جامعه انقلابی و بسیجی ماست تربیت نیروی انقلابی است و در این مسیر جهاد کردن ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: هنرمند انقلابی کسی است که نیروی انقلابی را تربیت کند. هرکس که دغدغه استمرار انقلاب اسلامی را دارد لازمه آن تلاش در حوزه تربیت نیروی انسانی است.

صفدری در قسمتی از سخنان خود گفت: اهداف انقلاب های دیگر نهایتا داشتن یک رفاه اجتماعی است. اما آرمان انقلاب اسلامی ایران رساندن انسان ها به قله هاست و بار اصلی این هدف بر روی دوش هنرمندان است چرا که هنرمند با زبان خود این موضوع را به خوبی منعکس می‌کند که این اتفاق جهاد مستمر می‌خواهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا