اجتماعیکرمانشاه

استاندار كرمانشاه: سند كاهش تلفات جاده اي استان تدوين مي شود

استانداركرمانشاه گفت: براي آماده سازی و ایمن سازی جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز و ارتقاي فرهنگ ترافيك سند کاهش حوادث و تلفات جاده اي استان با همكاري و هم افزايي دستگاه هاي اجرايي تدوين مي شود. 

 

 

به گزارش پايگاه خبری ماد،“بهمن اميري مقدم” در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك استان به نقش مهم و موثر آموزش و فرهنگ سازي در كاهش سوانح جاده اي اشاره كرد و گفت: با تدوين سند مي توانيم اقدامات پيشگيرانه را براي ايجاد ايمني بيشتر و كاهش حوادث و تلفات جاده اي در بازه زماني مشخص و بر اساس اولويت ها انجام دهيم.

 

وي افزود: اجراي دقيق پيوست آموزشی و فرهنگی اين سند با رويكرد پیشگیری از بروز سوانح بسيار ضروري است و نيازمند همكاري و تعامل دستگاه هاي اجرايي متولي در زمينه توسعه و گسترش فرهنگ و نهادینه شدن اصل احترام به قانون و قانونمندی در جامعه، ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی است و بي شك انجام اين مهم به دليل موثر بودن نقش عامل انساني در تصادفات سبب كاهش آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری است

 

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: بايد بيش از پيش به مسائل ترافيكي و ايمني جاده ها به منظوركاهش تلفات جاده اي توجه شود و در اين راستا تدوين سند كاهش تلفات و حوادث جاده اي ضروري است.

 

وي تصريح كرد: بر اساس قانون بايد تلفات جاده اي سالي 10 درصد كاهش پيدا كند؛ لذا از دستگاه هاي اجرايي ذيربط انتظار داريم كه با لحاظ داشت اعتبارات لازم زمينه تحقق اهداف را فراهم و در اجرايي نمودن مصوبات شورا جديت و اهتمام لازم را داشته و گزارش عملكرد نيز در جلسات ارائه و بررسي شود.

 

مقام عالي استان خواستار تشكيل يك كارگروه منسجم و تخصصي درون شهري و برون شهري در استان به منظور رصد و بررسي دقيق چگونگي اجراي درست برنامه ها در راستاي كاهش تلفات جاده اي شد و بيان داشت: مديريت كارگروه درون شهري در شهر كرمانشاه با شهرداري كرمانشاه و مديريت كارگروه برون شهري با اداره راهداري استان خواهد بود و ضروري است كه يك سند اجرايي در اين راستا تدوين شود كه بر اساس آن تمامي اقدامات و برنامه ها توسط دستگاه هاي اجرايي رصد و پيگيري شود.

 

وي همچنين با تاكيد بر لزوم ايجاد يك كارگروه براي چگونگي و تحليل تصادفات در استان ادامه داد: هر عاملي كه منجر به تلفات جاده اي چه در داخل شهر و چه بيرون شهر مي شود نيازمند تحليل تصادفات مي باشد كه بايد با اجراي برنامه هاي راهبردي و راهكارهاي علمي از جمله اصلاح هندسي و رفع نقاط حادثه خيز به كاهش تلفات ناشي از تصادفات اقدام كنيم.

 

اميري مقدم اظهار داشت: هم فرمانداران و هم مديران راهداري در شهرستان ها موظف به پيگيري مستمر به منظور رفع نقاط حادثه خيز حوزه استحفاظي خود هستند و دستگاه هاي اجرايي هم بايد پيگيري هاي لازم را در اين زمينه داشته باشند.

 

نماينده ارشد دولت در استان با بيان اينكه نقاط حادثه خيز در استان بايد طي يك برنامه مشخص، رفع و تكليف مديران هر شهرستان در اين راستا مشخص و تبيين گردد، افزود: براي رفع مشكلات در استان ضمن بررسي اسناد بالادستي، ايد خودمان  تصميم بگيريم؛ زيرا با اين روال، مشكلات و مسائل بهتر و سريعتر رفع خواهند شد.

 

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: در هر كجاي استان كه حريم جاده ها رعايت نشده است جزء حريم تلقي مي شود و بايد تخريب شود و در اين راستا هيچ گونه مماشاتي نخواهيم داشت؛ لذا دستگاه ها نبايد اجازه دهند كه حريم جاده ها با اشكال غير قانوني تصرف شود.

 

وي همچنين بر بازديد و پايش دوربين هاي برون شهري، استراحتگاه هاي بين راهي و نصب دوربين هاي هوشمند براي كنترل و كاهش سرعت، بازديد از مراكز معاينه فني و ساماندهي تابلوهاي بين شهري و … تأكيد کرد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا