اقتصادیکرمانشاه

رونق تولید و اشتغال نیازمند حمایت‌های موثر و آرامش‌آفرینِ مدیران است

بهمن امیری مقدم گفت: در سال ۱۴۰١حمایت‌های جدی، قاطع و آرامش‌آفرین از کارآفرینان، باید اولویت اصلی مدیران دستگاه‌های مختلف باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار و نمایندگان بخش خصوصی و حوزه صنعت برگزار شد؛ با انتقاد جدی از سطح بالای تخلفات در حوزه ساخت و سازهای شهری عنوان کرد: هیچ پروژه‌ای در حوزه‌های تحت نظارت شهرداری‌ها نباید اجرایی شود مگر اینکه بر اساس ضوابط و قوانین انجام شود.

 

 وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید با اصلاح مناسب ضوابط برای پهنه‌ها، برای رونق فعالیت‌های ساخت و ساز بسترسازی کنند و در مقابل با نظارت دقیق راه را بر متخلفان دز حوزه ساخت و ساز ببندد.

 

استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت افزایش همکاری و هماهنگی میان بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد: مدیران بخش دولتی نباید اجازه ندهند که مشکلی برای فعالیت‌های تولیدی کارآفرینان پدید بیاید.

 

وی همچنین تاکید کرد: سهم بخش خصوصی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید بسیار پررنگ تر شود و مدیران این حوزه با برنامه ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار و دارای حمایت بیمه‌ای باشند.

 

امیری مقدم گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که حتما در ابتدای سال آینده باید تعیین تکلیف شوند و در صورت امکان دوباره به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

 

وی همچنین گوشزد کرد: تسهیلات اعطایی به کارآفرینان باید برای اشتغال و تولید در کرمانشاه به کار گرفته شود و اگر افرادی آن را در حوزه دیگر و یا استان دیگری به کار گرفته‌اند این کار ظلم آشکار به کرمانشاه است و باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

 

مدیر ارشد استان تاکید کرد: در نقطه مقابل باید واحدهای تولیدی فعال و پرکار از مشوق‌های بیشتر برخوردار شوند و از هرگونه مانع تراشی در مقابل آن‌ها پرهیز کرد.

 

وی از برنامه‌های توسعه‌ای برخی صنایع بزرگ در راستای خودکفایی در حوزه تامین انرژی استقبال کرد و این کار را اقدامی در راستای تقویت تولید دانست.

 

امیری مقدم همچنین خواستار برقراری یک تعامل‌ دوطرفه و پویا میان واحدهای تولیدی و خدمات رسان شد و تاکید کرد: تولیدات استان در حوزه‌های فرآورده‌های نفتی و برق باید با اولویت مصرفی صنایع کرمانشاه به کار گرفته شوند.

 

 وی خاطرنشان کرد: هنگامی که استان ما تولید مازاد انرژی دارد نباید در تابستان و زمستان شاهد تعطیلی هیچ یک از واحدهای تولیدی باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا