اجتماعیکرمانشاه

تأکید استاندار کرمانشاه بر مشارکت بیشتر مردم برای توسعه روستاها

استاندار کرمانشاه گفت: توسعه، عمران و آبادانی بیشتر روستاها نیازمند نقش آفرینی موثر شوراها و دهیاری ها به عنوان نهادهای مردمی و مدیریتی و افزایش مشارکت مردم است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، بهمن امیری مقدم در سفر به شهرستانهای شرق استان؛ صبح امروز در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش دینور که با حضور «علی رضایی» نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور و جمعی از مقامات محلی برگزار شد؛ شرکت کرد.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دولت مردمی بر فراهم نمودن شرایط لازم برای مشارکت مردم تأکید شده است؛ تصریح کرد: دهیاران به عنوان مدیران اجرایی محلی و با توجه به گستردگی وظایف در پیشبرد امور عمرانی، خدماتی و فرآیند توسعه روستاها باید از ظرفیت های مردمی استفاده نمایند و محور مشارکت باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان ضمن تشکر از تلاش های خالصانه و خدمت بی منت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای حل مشکلات مردم گفت: خدمات متنوع و وسیع دهیاران در حوزه های حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، مدیریت پسماند و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی نشان می دهند که باید برای افزایش رضایتمندی مردم نسبت به نهادینه سازی فرهنگ مشارکت اقدام کرد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار باکری و تبریک روز شهردار؛ خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی مناسب و عدالت در تخصیص اعتبارات و امکانات برای پیشرفت شهرها و توسعه مناطق کم برخوردار روستایی ضروری است و مطالبه گری دهیاران و شوراهای اسلامی برای حق مردم قابل تقدیر است.

 

امیری مقدم؛ خدمات ارائه شده به روستاها و مناطق محروم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به واسطه تلاش های صورت گرفته امروز عمران و آبادانی در روستاها را شاهد هستیم.

 

استاندار کرمانشاه بر لزوم تسریع در انجام پروژه های روستایی در شهرستان صحنه اشاره کرد: تلاش جمهوری اسلامی خدمت صادقانه است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و معظم له‌ به کرات خطاب به مسوولین این فرمایشات را بیان داشته اند و امروز شاهد هستیم دولت خدمتگزار و مردمی آیت الله رییسی نیز شبانه روز خدمتگزاری به مردم را در اولویت قرار داده اند.

 

وی تأکید کرد: عقب ماندگی های بسیاری وجود دارد که بخشی ناشی از کم کارهای صورت گرفته در هشت سال گذشته بوده و باید تلاش شود که مشکلات سریعتر حل شود.

 

استاندار کرمانشاه تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی را بسیار تأسف برانگیز خواند و گفت: عملیات اجرایی یکی از سدهای منطقه ١۴ سال بلاتکلیف مانده است و حتما با توجه به پیامدهای مثبت و تحول آفرین تکمیل این پروژه در دستور کار قرار می گیرد. 

 

وی یادآور شد: کوتاهی زیادی صورت گرفته و بوده و انشالله با حمایت دولت مردمی و مشارکت مردم، مشکلات را حل خواهیم کرد و جبران می کنیم.

 

استاندار گفت:از شوراها و دهیاری ها انتظار داریم راهکارهای حل مشکلات روستاها را هم با بهره گیری از خرد جمعی ارائه کنند و در منطقه دینور که دارای ظرفیت های بی نظیری در کشاورزی و باغداری است و حتی زمینه تولید محصول صادرات محور را نیز دارد؛ منشأ توسعه باشند.

 

وی تکمیل زیرساخت های منطقه برای تسریع در فرآیند توسعه شهرستان ضروری دانست و گفت: در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت اولویت های زیرساختی را پیگیری می کنیم.

 

امیری مقدم به ترویج و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مردم می توانند برای رفع معضلات و کاهش آسیب های اجتماعی ارزش ها و رفتارهای اخلاقی و اسلامی را تبیین و معرفی کنند.

 

وی به تشکیل قرارگاهی برای حل مشکل صدور سندهای زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید توان کافی را برای حل مشکلات مردم به کارگیرد.

 

استاندار کرمانشاه خطاب به اعضای شوراهای روستا و دهیاران گفت: همه عزیزان وفاق، وحدت و همدلی را در دستور کار قرار دهند تا خللی در انجام وظایف و خدمت به مردم ایجاد نشود. 

 

در ادامه این نشست نمایندگان دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش دینور برخی مشکلات روستاها و مناطق را تشریح و بیان کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا