اجتماعیکرمانشاه

اجازه دست درازی زمین خواران به منابع طبیعی را در تعطیلات نوروز ندهید

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه بااشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، اظهار کرد: باتوجه به احتمال اینکه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو در تصرف اراضی ملی و دولتی و تجاوز به منابع طبیعی و محیط زیست در ایام نوروز اقداماتی داشته باشند، در این راستا باید گشت های اختصاصی دستگاه های متولی در این ایام تشکیل و به صورت ویژه فعال باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دادستان کرمانشاه ادامه داد: به منظور جلوگیری از دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، تعرض به انفال، تغییر اراضی کاربری کشاورزی و . . . این گشت ها باید مدام فعال باشند. 

 

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در کنار این گشت ها باید کشیک های شبانه روزی تشکیل و گشت‌های حفاظتی تقویت شود و تشدید نظارت و پایش دقیق اراضی ملی و برخورد بدون اغماض با خاطیان، با هر قسم ساخت و ساز و ایجاد ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، احداث بنا بدون پروانه در بافت شهری، تصرف حریم قانونی راه ها از طریق ایجاد بنا یا اشغال آن توسط فروشندگان سیار و حفر چاه های غیرمجاز و . . . در دستور کار قرار گیرد. 

 

وی متذکر شد: متاسفانه در ایام نوروز افراد فرصت طلب و سودجو با تصور اینکه در این ایام نظارت دقیق وجود ندارد و اکثریت ادارات و ارگان‌ها تعطیل هستند، از موقعیت پیش آمده نهایت سوء استفاده را کرده و نسبت به تصرف اراضی ملی، تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها اقدام می‌کنند.

 

کرمی تصریح کرد: بنابراین همکاری بیشتر پرسنل انتظامی با دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر مورد تاکید است و در این رابطه هم قاضی کشیک ویژه ایام نوروز در مرکز استان و شهرستان ها فعال است‌. 

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمامی دستگاه های متولی صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال باید سامانه ارتباطی به منظور دریافت گزارش‌های مردمی از موارد مشکوک تصرف اراضی ملی و دولتی، اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، قاچاق چوب و … را راه‌اندازی کرده تا با استفاده از گزارش های مردمی بتوانند اقدامات لازم را به قید فوریت به انجام رسانند. 

 

دادستان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: تمامی ادارات و سازمان های خدماتی و رفاهی (مانند ادارات آب و برق، تلفن، آتش نشانی، مراکز درمانی و . . .) در سطح استان موظفند ستادهای ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات احتمالی پیش بینی و به کار گیرند. 

 

وی در ادامه توصیه هایی را هم به مدیران دستگاه های اجرایی داشت و افزود: با عنایت به احتمال افزایش آمار سرقت از اموال و اماکن دولتی در ایام نوروز، لازم است مدیران و مسئولان نسبت به عملیاتی شدن راهکارهای پیشگیرانه همانند نصب دوربین مدار بسته و اتصال به پاسگاه ها و کلانتری های منطقه، استفاده از سیستم های هشدار دهنده الکترونیکی، رفع نقایص سیستم های حفاظتی، تقویت حفاظت فیزیکی در مبادی ورودی و خروجی ساختمان های دولتی، استفاده از قفل های مطمئن و ایمن، ایجاد روشنایی، آموزش سرایداران و نگهبانان و . . . اقدام کنند.

 

کرمی در پایان گفت: شورای هماهنگی بانک ها نیز موظف است به مسئولین هریک از شعب ابلاغ کند که نسبت به تعمیر سیستم های حفاظتی بانک ها از جمله دوربین های مداربسته اقدام داشته باشند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند؛ زیرا عذری از این جهت پذیرفته نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا