اجتماعیکرمانشاه

ایجاد ۲۷ چارت تشکیلات قضائی در استان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در راستای متناسب سازی چارت تشکیلات قضائی با میزان پرونده های ورودی و جمعیت استان از ایجاد ۲۷ شعبه رسیدگی اعم از شعب حقوقی، خانواده و کیفری دو در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در راستای متناسب سازی چارت تشکیلات قضائی با میزان پرونده های ورودی و جمعیت استان از ایجاد ۲۷ شعبه رسیدگی اعم از شعب حقوقی، خانواده و کیفری دو در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

دکتر توسلی زاده با تأکید بر اینکه با توجه به روند رو به تزاید ورودی های پرونده های قضائی به دادگستری در کل کشور و به تناسب آن در کرمانشاه، ایجاد تشکیلات متناسب در راستای ارایه خدمات قضائی مطلوب به شهروندان کرمانشاهی ضروری بود که این امر با پیگیری های مستمر معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تحقق یافت.

وی خاطر نشان کرد: عدم تناسب در چارت تشکیلات قضائی، افزایش میانگین زمان رسیدگی، عدم اتقان آراء، فرسایش نیروی انسانی و در نهایت نارضایتی شهروندان را بدنبال خواهد داشت که با تدابیر اتخاذ شده این مهم در سال ۱۴۰۰ به وقوع پیوست و در گام دوم به دنبال جذب حداکثری منابع انسانی مورد نیاز خواهیم بود.

رئیس شورای قضائی استان افزود: اقدامات انجام شده در سال گذشته منجر به ارتقاء رتبه استان در کشور و کسب رتبه چهارم کشوری در شاخص های ارزیابی عملکردی نظیر زمان رسیدگی، اتقان آراء، میزان صلح و سازش، کاهش پرونده های معوق و کنترل ورودی ها مطابق با سند تحول قضائی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا