اجتماعیقضاییکرمانشاه

برگزاری آیین آزادسازی ۳۰۰ زندانی استان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: در برخورد با مجرمین خطرناک هیچ گذشتی نداریم و جای این افراد در زندان است/ مکتب شهید سلیمانی بهترین الگو/ شجاعت، اخلاص و تدبیر در تصمیمات، سرلوحه کار دستگاه قضایی است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد  آیین آزادسازی ۳۰۰ زندانی استان کرمانشاه به مناسبت اعیاد شعبانیه در قالب طرح احرار به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان و با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)، مدیران ارشد استان و جمعی از زندانیان در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام برای رفع مشکلات مردم اهمیت قائل نشده است، افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم تأکید دارند که حاکمیت باید برای آسان کردن امور مردم تلاش کند که برگزاری این مراسم هم یکی از مصداق‌های حل مشکلات مردم و تحقق فرمان ولی امر مسلمین است که به همت سپاه و بسیج حقوقدانان اجرایی شده است.

دکتر توسلی زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که راه شهید سلیمانی را یک مکتب معرفی کرده اند، افزود: مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سه خصوصیت دارد؛شجاعت، تدبیر و اخلاص.

اگر مدیران ما این خصوصیات را سرلوحه تصمیمات و انجام کارهای خود قرار دهند، تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی یادآور شد: در مدیریت دادگستری استان، همواره تلاش کرده ایم در مسیر بصیرت که لازمه همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت می باشد، حرکت کرده و تصمیمات را بر اساس تدبیر، شجاعت و اخلاص اجرایی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بر لزوم کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد و یادآور شد: باید به سمتی برویم که جمعیت زندان‌ها مدیریت شود و تنها برای جرائم با اهمیت که چاره‌ای جز زندان ندارد، افراد وارد زندان شوند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس فرمایش رئیس محترم قوه قضاییه تا ضرورت نداشته باشد نباید کسی را زندانی کنیم و تحول زمانی ایجاد می شود که افراد کمتری زندانی شوند و پرونده های کمتری تشکیل شود.

دکتر توسلی زاده در پایان ضمن اشاره به برخورد قاطع با مجرمین حرفه ای خاطرنشان کرد: برای ایجاد امنیت در استان بسیار وقت می‌گذاریم و هر دو هفته یکبار با سایر متولیان امنیت در این زمینه جلسه داریم و همگان بدانند در برخورد با مجرمین خطرناک و اشرار هیچ گذشتی نخواهیم داشت و جای این افراد قطعا در زندان است و هرگونه مرخصی و موارد ارفاقی برای این افراد ممنوع می باشد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه اقدام سازمان بسیج حقوقدانان در آزادسازی زندانیان بسیار ارزشمند و کار بزرگی است، گفت: در این طرح تلاش می‌کنیم تا زمینه آزادی ۳۰۰ زندانی را فراهم کنیم.

سردار ریحانی بر هم افزایی بیشتر سپاه، بسیج و دستگاه قضایی برای آزادسازی زندانیان تأکید کرد و اظهار داشت: باید در راستای خدمت به مردم همه تلاش خود را به کار بگیریم و آزادسازی زندانیان هم منجر به گره‌گشایی و شاد کردن دل مومنان می‌شود که در عین حال باید این سنت پسندیده بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود و از ظرفیت افراد خیر برای این کار نهایت استفاده را باید ببریم.

در ابتدای مراسم مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۴ گروه جهادی با ۲۱۲ نفر و با ۱۵۱ ساعت فعالیت در زندان‌های استان به زندانیان خدمات مشاوره‌ای و حقوقی ارائه دادند، گفت: در این مدت مشاوره حقوقی، وکالت رایگان، بسته معیشتی، خدمات پزشکی، سرکشی از خانواده زندانیان و تعداد ۳۰۰ مورد آزادسازی زندانیان انجام شده است.

رسول بهرامی‌پور با اشاره به اینکه در نهضت آزادسازی زندانیان، مردم کرمانشاه همیشه پای کار هستند، افزود: برنامه آزادسازی زندانیان در کل کشور انجام می‌شود اما استان کرمانشاه در اجرای این طرح با حمایت مردم و مسئولان رتبه برتر کشور را کسب کرده است و تابحال در قالب ۱۵ مرحله زمینه آزادسازی ۱۴۰۰ نفر فراهم شده است

در پایان این مراسم تعدادی از زندانیان به صورت نمادین حکم آزادی خود را دریافت کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا