اقتصادیدولت

اتمام حجت وزیر اقتصاد درباره لازم اجرا شدن قانون برای اتصال به درگاه ملی مجوزها

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پایان مهلت قانونی اتصال سامانه های دستگاه های اجرایی کشور به درگاه ملی صدور مجوز ها، تأکید کرد که بعد از طی مهلت ۱۵ روز تا لازم اجرا شدن این قانون، هیچ مهلت اضافه ای به دستگاه ها داده نخواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دکتر سید احسان خاندوزی در گفتگو با بخش خبری نیمروزی شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در یک همکاری و حرکت جمعی بسیار بزرگ و دور از انتظار، امروز شاهد یک اتفاق بسیار مهم در حوزه صدور مجوز های کسب و کار هستیم، اظهار داشت: در حالی که تا ۲۰ روز قبل، تنها تعداد انگشت شماری از وزاتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور، توانسته بودند مجوز های خود را شفاف سازی کنند؛ امروز که با شما صحبت می کنیم، حدود ۱۲۸۰ مجوز به عنوان تعداد قطعی مجوز های صادره از طرق دستگاه های اجرایی کشور، کاملاً شفاف سازی شده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از این تعداد ۱۲۸۰ مجوز، در هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوز های کسب و کار و جلساتِ “پیش جلسه” آن، بررسی شده و به شکل کاملاً شفاف، دقیق، غیر قابل تفسیر و با حذف امضا های طلایی مورد اصلاح قرار گرفته اند.

وزیر اقتصاد گفت: از این جهت است که می توانیم بگوییم اکثریت قاطع دستگاه های اجرایی کشور، در حرکتی جهادی و تلاش بی وقفه، تا نیمه شب و گاه، ساعات ابتدای صبح، برای تحقق یک هدف بزرگ، مشارکت کردند.

 

خاندوزی گفت: امروز خیلی خوشحالم این خبر را اعلام کنم، اتفاقی که انجام آن با روال عادی، سال های سال بطول می انجامید؛ با دستور آقای رئیس جمهور و همکاری خوب مدیران اجرایی کشور در زمینه شفاف شدن مجوز ها به سرعت رخ داده است.

وزیر اقتصاد در خصوص اتصال سامانه های دستگاه های اجرایی به درگاه ملی مجوز های کشور نیز گفت: در این مرحله، چند دستگاه پیشرو مثل وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، نفت، تعاون و خود وزارت اقتصاد را داریم که بطور صد در صد، خود و سازمان های تابعه اشان به درگاه ملی مجوز های کشور متصل شده اند.

وی افزود: باقی دستگاه ها نیز با مشکلات فنی مواجه بودند که می بایست به منظور اتصال به درگاه ملی مجوز ها، برنامه نویسی سایت های خودشان را تغییر می دادند و امیدوارم تا ۱۵ روزی که به لازم الاجرا شدن قانون داریم، آنها نیز موفق به رفع مشکلات شده و بتوانیم در انتهای سال حمایت از تولید، یک خبر مسرت بخش به تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی بدهیم که مدت ها در صف کسب مجوز، منتظر می ماندند.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به اراده جدی دولت، مجلس و قوه قضاییه برای برداشتن مانع بزرگ صدور مجوز های کسب و کار از پیش پای فعالان اقتصادی و تولید کنندگان؛ فراتر از مهلت مقرر قانون نخواهیم داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به مهلت قانونی ۱۵ روزه تا لازم الاجراء شدن قانون اتصال سامانه های دستگاه های اجرایی به درگاه ملی مجوز های کشور و بیان اینکه این مهلت؛ حداکثر، تا روز های ابتدایی فروردین سال ۱۴۰۱ به پایان می رسد؛ تأکید کرد: دستگاه هایی که تا امروز (۱۸ اسفند) نتوانستند مشکلات سامانه های خود را مرتفع کنند؛ باید حداکثر تا روزهای پایانی اسفند ماه بتوانند به آن فایق آمده و به درگاه اصلی متصل شوند.

وی از بین دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها، وزارت آموزش و پروش را به عنوان دستگاهی نام برد که دارای مشکلاتی جدی تر و تأخیری قابل توجه تر نسبت به سایرین برای اتصال به درگاه ملی مجوز های کشور است.

خاندوزی افزود: در حوزه دستگاه های بیرون از دولت نیز تلاش های خوبی در شهرداری شروع شده است اما متأسفانه هنوز سرعت اتصال آن به درگاه ملی مجوز های کشور مطلوب نیست و البته کانون ها و نهاد های دیگر در حوزه هایی مثل وکالت و پزشکی و … نیز هستند که بیرون از دولت مجوز صادر می کردند و امیدواریم بتوانند در همین ۱۵ روز باقی مانده؛ کامل کننده این پازل، به منظور برداشتن موانع از پیش پای فعالان اقتصادی باشند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا