اجتماعیکرمانشاه

رئیس کانون وکلای کرمانشاه : ما خود را مطالبه گر حقوق ملت می‌دانیم

هفت اسفند به مناسبت روز وکیل مراسم تجلیل از وکلا برای گرامیداشت مقام شامخ وکلا در استان کرمانشاه برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماد: روح الله وکیلی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه ضمن گرامی داشت و تجلیل از وکلا در جمع اصحاب رسانه بیان نمود: اصحاب رسانه در اعتلای اندیشه و آگاهی بخشی نقش بسزایی دارند و رکن اساسی دموکراسی و مردم سالاری است ما قدردان تمام زحمات شما هستیم و از همکاری شما با نهاد وکالت و بازتاب نقش وکیل دادگستری در تحقق دادرسی عادلانه کامل تقدیر و تشکر را داریم.

رییس کانون وکلا دادگستری استان کرمانشاه گفت:هفت‌ اسفند روز وکیل، یادآور تلاش ارزشمند وکلایی می باشد که در سنگر دفاع و یاری گر دستگاه قضائی به عنوان سرباز عدالت و حامی و مدافع حقوق مردم هستند. مردم سرمایه های ما هستند ما با آنان بودن و در کنار آنان ایستادن را برای خود فریضه و دفاع از حقوق مردم را بر خود وظیفه میدانیم.

وی افزود : نهاد وکالت در قانون اساسی در بخش مربوط به حقوق ملت تعریف شده است بر اساس همین حق و تکلیف ما خود را مطالبه گر حقوق ملت می‌دانیم 

روح الله وکیلی خاطر نشان کرد : از مسئولین محترم استان استدعا دارم تا در خصوص کارخانه کاغذ سازی کرمانشاه که با امیدواری هایی برای اشتغال زمین های کشاورزی کشاورزان را تملک نموده و بعد از سال ها این طرح به اجرا گذاشته نشده است و اینک زمین تملک شده را به عنوان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در شروف واگذاری قرار داده اند این اقدام را تعقیب ، پیگیری کرده و در تدوین برنامه ها و و طرح‌ها به نوعی نظارت نمایید تا ما شاهد چنین عوارض و پیامدهای مشابه نباشیم.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه خطاب به استاندار کرمانشاه بیان نمود: انتظار و توقع جامعه وکالت از عالی ترین مرجع دولت در استان کرمانشاه آن است تا با برنامه ریزی و به خدمت گرفتن افراد تحصیلکرده ،مومن و متعهد و برنامه ریز کرمانشاه را از این رکود موجود علی الخصوص در بحث بیکاری برهانند. نهاد وکالت نیز با تکیه بر وکلای با تجربه و تحصیل کرده و آشنا با امر دفاع و حقوق اعلام آمادگی می نمایند تا حضرتعالی را در تحقق برنامه های تان علی الخصوص در بحث حقوقی یاری دهد. به توان ما به علم ما به تلاش و تجربه ما و اعتماد ما دل گرم باشید. زیرا نهاد وکالت علی‌رغم اینکه قانون محور عمل میکند دوست محور است و خادمان را پاس می دارد.

در این نشست روح الله وکیلی خطاب به شهردار کرمانشاه بیان نمود: حال که سکان داری کشتی نه چندان توفان دیده کرمانشاه را تصدی مینمایید مردم از شما توقعاتی دارند از آنجایی که تعداد قریب ۲۰۰۰ معتاد در سطح شهر موجود است اما امکانات که برای سکان و نگهداری شبانه آنها در استان به میزان قریب ۴۰۰ نفر‌ میباشد یعنی در شبها ۱۶۰۰ نفر معتاد متجاهر در سطح شهر موجود است از شما استدعا داریم محلی برای اسکان آنها را حداقل برای شب ها فرآهم نمایید زیرا اسکان این افراد در شبها زحمات پلیس را نیز کمتر می نماید و کمتر متعرض اموال مردم خواهند بود اینک که شهرداری به دنبال زیبا سازی در سطح شهر است این امر در قالب اسکان معتادان متجاهر تجلی بخشید تا جلوه زیبا تری از شهر نمایان شود.

ایشان در ادامه درباره اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افزودند: وظیفه اداره معاضدت این است تا با تکیه بر همکاران گرانقدرم تعرفه وکیل به صورت رایگان را به نیازمندان ارائه دهد چه افرادی که شخصاً به کانون وکلا مراجعه نموده و چه از طریق نهادهای عمومی خاص از جمله بهزیستی، دفتر امام جمعه ،بنیاد ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا معرفی می‌شوند. از طرفی نیز باید گفت حجم مراجعات در این خصوص بالاست چنین مراجعات نیز در قالب تعرفه وکیل معاضدتی، تدوین لایحه،تهیه دادخواست و مشاوره و خدمات از این قبیل رسیدگی میشود.چیزی غریب ۳۰۰ فقره وکالت معاضدتی و دوچندان آن در قالب وکالت تسخیری توسط همکاران بند رسیدگی شده است

وی گفت :کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه خط تلفنی را نیز دایر نموده است تا پاسخگویی مسائل و مشکلات حقوقی همشهری های گرانقدر خود باشد از جمله خدمات دیگر حضور در زندان نسوان و دیزل آباد استان و رسیدگی به مشکلات زندانیان و انتقال آن به مراجع قضایی می‌باشد.

رئیس کانون وکلا دادگستری استان کرمانشاه در پایان افزودند:از جمله مشکلاتی که در کشور علی الخصوص کرمانشاه موجوده است عدم توجه به فرهنگ سازی است ما بر آنیم تا با تنظیم تفاهم نامه با رسانه ملی در تحقق فرهنگ عمومی نقش اساسی ایفا کنیم زیرا فرهنگ سازی زمینه رشد مردم خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا