اقتصادیکرمانشاه

تنها راه كشور براي برون­ رفت از مشكلات تكيه بر توانمندي هاي داخلي است

استاندار كرمانشاه با بیان اینکه تنها راه كشور براي برون­ رفت از مشكلات، تكيه بر توانمندي هاي داخلي است؛ گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ويژه و منحصربه فردی است و با جهت دهی صحیح به منابع و بر اساس اسناد مطالعاتی از جمله سند آمایش سرزمینی در یک برنامه ریزی عملی به استاني پيشرو در سطح كشور تبديل خواهد شد. 

 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد، “بهمن اميري مقدم” در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان پيروي از تاكيدات مقام معظم رهبري در بحث مسائل اقتصادي به خصوص اقتصاد مقاومتي را راهبردی موثر و تعيين كننده براي عبور كشور از مشكلات عنوان كرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي طي چندين سال گذشته شعارهاي مختلفي در زمينه اقتصادي براي كشور تعيين كرده اند و توجه به این راهبردها كشور را به سمت توسعه و بالندگي هدایت خواهد کرد و از مشکلات کنونی نیز با اتکا به توان داخلی کاسته می شد. 

وي تصريح كرد: آنچه كه به كشور عظمت و ارزش مي دهد تلاش براي اجرايي شدن فرامين و دستورات مقام معظم رهبري است؛ همانطوري كه ايشان بارها اعلام كرده اند علت اينكه شرايط كشور را نبايد به آمريكا و كشورهاي غربي گره بزنيم بد عهدي ها و بي توجهي هاي كشورهاي استعمارگر به منافع ديگر كشورهاست لذا تنها راه كشور براي برون رفت از مشكلات، تكيه بر توانمندي هاي داخلي است.

مقام ارشد استان نتيجه وضعيت امروز كشور اوكراين را وابستگي اين كشور به آمريكا و كشورهاي غربي عنوان كرد و بيان داشت: در عمل ديديم كه وعده آمريكا و كشورهاي غربي فقط شعاري است و نه تنها كاري براي مشكلات ديگر كشورها انجام نمي دهند بلكه تلاش مي كنند كه چنين كشورهايي را از داخل و توانمندي هاي خود تهي سازند.

استاندار كرمانشاه در ادامه سخنان خود به توانمندي ها و ظرفيت هاي خاص استان كرمانشاه براي حركت به سمت توسعه و پيشرفت اشاره و تصريح كرد: استان كرمانشاه براي هر بخشي داراي شرايط و توانمندي هاي ويژه و منحصربه فرد است كه اگر درست به اين ظرفيت ها نگاه كنيم و برنامه ريزي صحيحي براي آنان داشته باشيم؛ بدون شك استان كرمانشاه به استاني پيشرو در سطح كشور تبديل خواهد شد.

وي بيان داشت: سياست گذاري ها بايد در جهت شناسايي ظرفيت هاي هر منطقه و شهرستان اجرايي شود.

بهمن اميري مقدم از مديران استان خواست كه به موضوع كنترل پروژه دقت ويژه داشته باشند زيرا اين موضوع منجر مي شود كه پروژه ها با هزينه كمتر ودر موعد مقرر به بهره برداري برسند.

وي ادامه داد: اگر پروژه اي در موعد مقرر به بهره برداري نرسد علاوه بر اينكه با افزايش تورم و هزينه روبرو خواهد شد؛ سبب می شود که مردم نیز در زمان مقرر از مزایای آن بهره مند نشوند و لذا تاخير در اجراي هيچ پروژه اي را نخواهيم پذيرفت و چنانچه اين موضوع مشاهده شود حتماً با مجريان آن برخورد شديد صورت خواهد گرفت.

نماينده عالي دولت در استان همچنين با تاكيد بر ايجاد زيرساخت هاي لازم براي جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي اظهار داشت: مديران بايد براي سرمايه گذاران فرش قرمز پهن و به خوبي از آنان استقبال كنند و مديران خودشان براي سپردن پروژه ها به سرمايه گذاران تصميم گيري كنند و به جمعبندي قطعي در اين زمينه برسند و از ارائه چندين نظر و پيشنهاد از سوي كارشناسان مجموعه در دستگاه هاي خود جلوگيري كنند.

استاندار كرمانشاه افزود: فردي كه اقدام به سرمايه گذاري در استان مي كند همه مديران دستگاه هاي اجرايي موظف هستند كه شخص سرمايه گذار را حمايت و پشتيباني و شرايط لازم را براي تسريع در اجراي پروژه آن فراهم كنند.

وي با انتقاد از اتاق بازرگاني استان براي عدم جذب سرمايه گذاران خارجي تصريح كرد: اين اتاق با تلاش بيشتر مي توانست كه منشاء جذب چندين سرمايه گذاري خارجي در استان باشد اما مي بينيم كه چنين تلاشي صورت نگرفته است.

اميري مقدم عنوان داشت: وظيفه اتاق بازرگاني است كه زمينه جذب سرمايه گذار خارجي را فراهم كه چنين اقدامي صورت نگرفته و اتاق بازرگاني بايد پاسخگو باشد كه چرا تاكنون نسبت به جذب سرمايه گذار خارجي اقدامي انجام نداده است؟ بنابراين موظف است كه نهايت تلاش خود را براي جذب سرمايه گذاري بكار بگيرد و سرعت خود را در اين مسير افزايش دهد.

استاندار كرمانشاه در پايان گفت: بايد روند کندی كه در سال هاي گذشته براي جذب سرمايه گذاري در استان وجود داشته برطرف شود و همگي با دلسوزي و جديت نسبت به جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در استان اقدام كنيم.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا