سلامتکرمانشاه

استاندار کرمانشاه : مردم مشارکت بیشتری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند

استاندارکرمانشاه بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با روندکاهشی میزان مراجعات و بستری های ناشی از کرونا شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی برخی شهرستانها هستیم که برای تداوم این روند نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم. 

 

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی ماد؛ “بهمن اميري مقدم” امروز شنبه در حاشيه جلسه ستاد ملي كرونا كه با حضور رئيس جمهور و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه استان كرمانشاه در مواجهه با پيك ششم بيماري كرونا به لحاظ مشاركت خوب مردم و تلاش پرستاران فداکار و پزشکان ایثارگر و کادر بهداشت و درمان از وضعيت بهتري برخوردار است و باید این همراهی و تلاش شبانه روزی برای بهبود کامل وضعیت فعلی و عبور از پیک تداوم یابد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم گسترش فعالیت ها برای افزایش واکسیناسیون و به ویژه تزریق پیک سوم تأکید کرد و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه براي مدیریت این بیماری و حفظ سلامت  مردم ضروري است و دانشگاه باید با همکاری سایر نهادهای متولی در زمینه بسیار فعالانه کار کند. 

استاندار كرمانشاه انجام واکسیناسیون کامل را راهکاری برای جلوگيري از شيوع پيك هاي بعدي بيماري كرونا در استان برشمرد و اظهار داشت: مراكز علمي دانشگاه علوم پزشكي بايد به اقدامات پیشگیرانه براي جلوگيري از پيك هاي بعدي توجه ويژه داشته باشند؛ زيرا اگر بتوانيم اين اقدامات را در دستور كار خود قرار دهيم بدون ترديد با جامعه ای سالم و دارای ايمنی لازم در برابر بیماری روبرو خواهيم بود.

وي با تاكيد بر انجام اقدامات لازم در استان براي كمك به شرايط بهتر در مواجهه با پيك ششم كرونا، تصريح كرد: اطلاع رساني در سطح جامعه و ملزم كردن دستگاه هاي اجرايي و همچنين صنوف براي رعايت بيشتر شيوه نامه هاي بهداشتي بسيار مهم و تاثيرگذار است و براي اينكه بيماري بيشتر در جامعه كنترل شود لازم است كه مراقبت ها افزايش پيدا كند.

مقام عالي استان از دانشگاه علوم پزشكي استان خواست كه مراقبت هاي بهداشتي را افزايش دهد و نظارت بيشتري براي ترزيق واكسن و ايجاد وضعيت پوياتر در مراكز واکسیناسیون داشته باشد.

اميري مقدم در ادامه توجه به رعايت فاصله گذاري اجتماعي را يكي عوامل مهم براي كنترل بيماري كرونا عنوان كرد و گفت: اين مهم بايد يكي از خواسته هاي دانشگاه علوم پرشكي باشد و اطلاع رساني بيشتر در اين زمينه الزامي است.

وي استفاده از ماسك و توزيع اقلام بهداشتي در مناطق محروم را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: دانشگاه علوم پزشكي با كمك خيرين مي تواند به توزيع ماسك در مناطق محروم كمك كند زيرا اين موضوع براي كنترل بيماري كرونا بسيار موثر خواهد بود.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: همه صنوف در استان بايد ملزم به رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي باشند و اگر موردي پيدا مي شود كه كم توجه است حتماً به آن بايد تذكرات لازم داده شود.

استاندار كرمانشاه همچنين با اشاره به تحولات صورت گرفته در مديريتي دانشگاه علوم پزشكي گفت: اين تغيير و تحولات بايد منجر به ارائه خدمات بيشتر و گسترده تر در جامعه شود و مردم احساس كنند كه با تغيير و تحول گرفته شرايط با گذشته فرق كرده است و خدمات نيز بهتر شده است.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا