اقتصادیکرمانشاه

نظارت ناظران تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف باید بگونه ای باشد که برای مردم ملموس باشد

استاندار کرمانشاه با تاکید بر برخورد قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف که مرتکب کم فروشی، گران‌فروشی و دیگر جرائم مشابه می شوند، گفت: چشم‌پوشی از تخلف اصناف خیانت به مردم این استان است که دل در گروه جدیت مدیران برای مقابله با این افراد دارند. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم» شامگاه شنبه در هشتاد و دومین کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی واحدهای صنفی با سو استفاده از برخی شرایط مرتکب تخلف می شوند که در این خصوص لازم است دستگاه‌های نظارتی جدی تر از قبل به ماجرا ورود پیدا کرده و قاطعانه مقابل این واحدهای مختلف بایستند.

وی تصریح کرد: توصیه پذیری مدیران و ناظران در خصوص چشم پوشی از تخلف اصناف گناهی نابخشودنی و ظلمی بزرگ در حق مردم است و در صورت مشاهده چنین موضوعی قطعا برخوردهای شدیدی را صورت خواهیم داد.

امیری مقدم تاکید کرد: نظارت ناظران تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف باید بگونه ای باشد که برای مردم ملموس باشد و آن ها تغییراتی را در سطح جامعه و بازار احساس کنند.

دست دلالان باید از بازار کوتاه شود

استاندار کرمانشاه در ادامه با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت برخی اقلام از جمله برنج، گفت: متاسفانه حضور دلالان در بازار بر نرخ گذاری ها اثر دارد و تا وقتی دست آن ها را کوتاه نکنیم تزریق برنج های وارداتی تاثیر چندانی در کنترل و کاهش قیمت ها نخواهد داشت.

وی همچنین خواستار نظارت جدی‌تر روسای اتحادیه ها بر اصناف زیرمجموعه خود شد و گفت: وقتی مدیری تخلف واحدهای صنفی عضو اتحادیه خود را می بیند و برخوردی نمی کند صلاحیت حضور در این مسند را ندارد.

امیری مقدم یادآوری کرد: واحدهای صنفی هم در صورت تکرار تخلف پروانه کسب آن ها باید باطل شود تا درس عبرتی شوند برای دیگر واحدها و آن ها به این یقین برسند که اگر مرتکب تخلف شوند برخوردهای مشابه با آن ها نیز صورت می‌گیرد

 

کم فروشی فروشگاه های زنجیره ای رسیدگی می‌شود

مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه خواستار بررسی وضعیت فروشگاه های زنجیره ای در خصوص کم فروشی شد و گفت: ناظران مربوط به این قضیه ورود پیدا کنند تا در صورت اثبات این تخلف برخوردهای قانونی با آن صورت گیرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر برچیده شدن کشتارهای غیر مجاز در سطح شهرها، از میزان جوجه ریزی انجام گرفته نیز ابراز رضایت کرد و گفت: طبق اظهارات متولیان امر در جهاد کشاورزی تا ۲۰ فروردین سال آینده مشکلی از این بابت نخواهیم داشت هرچند باید جوجه ریزی ها افزایش و ظرفیت ذخیره ۱۵۰۰ تنی به ۲ هزار تن افزایش یابد.

امیری مقدم در پایان به گران قیمت بودن میوه های شب عید (سیب و پرتقال) که قرار است به ترتیب با قیمت ۱۴۵ هزار ریال و ۱۳۹ هزار ریال برای استان خریداری و با قیمتی بالاتر از این بین مردم توزیع شود نیز واکنش نشان داد و با بالا دانستن این قیمت اعلام کرد: در صورت عدم تعدیل قیمت ها لازم به خریداری میوه دولتی وجود ندارد چرا که قیمت کنونی بازار کمتر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا