کرمانشاه

مرتفع شدن مشکل افت فشار و کمبود آب شرب ۶ روستای شهرستان سنقروکلیایی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر و کلیایی از رفع مشکل قطعی و افت فشار آب در مجتمع آبرسانی خیاران و برطرف شدن مشکل هزار و ۳۰۰ نفر در این مجتمع روستایی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، محمدمهدی سلطانیان مدیر امور آبفا شهرستان سنقر و کلیایی در توضیح این خبر گفت: کاهش آبدهی چاه مجتمع خیاران که در تابستان سال جاری حفاری گردید، اهالی روستاهای پیرسلمان و جامیشان را با قطعی و افت فشار آب مواجه ساخت.

به گفته سلطانیان امور آبفا شهرستان جهت رفع این مشکل حفر مجدد یک حلقه چاه را در دستور کار قرار داد و همزمان با پیگیری فرآیند حفر چاه جدید، به منظور مرتفع نمودن مشکل کمبود آب شرب روستاهای مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن و افزایش ظرفیت آب تولیدی این مجتمع به مذاکره با یکی ازکشاورزان منطقه جهت واگذاری چاه آب پرداخت که پس از کسب رضایت و انجام آزمایشات لازم، سلامت آب این چاه تایید و با اجرای ۲۰۰ متر لوله گذاری و نصب شیرآلات مورد نیاز، این چاه بصورت موقت وارد مدار بهره برداری گردید و اهالی ۶ روستای تحت پوشش مجتمع با هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر و کلیایی از رفع مشکل این مجتمع  تا پیش از شروع فصل گرم، خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مراحل مناقصه و تعیین پیمانکار جهت حفر چاه جدید دراین مجتمع در دستور کار قرار دارد و در صورت تکمیل فرآیند قانونی مناقصه، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و انشااله در سال آینده و پیش از فصل گرما و پیک مصرف، چاه جدید وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

سلطانیان در پایان ضمن اشاره به اهمیت آب شرب در توسعه و آبادانی روستاها خاطر نشان ساخت: خواهش ما از مشترکین گرامی این است که نسبت به حفظ این مایه حیات کوشا بوده و از آب شرب برای مصارف غیر شرب همچون شستشوی حیاط و آبیاری مزارع استفاده ننمایند.

 مجتمع آبرسانی خیاران با  ۶ روستا تحت پوشش و جمعیتی بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر در ۲۰ کیلومتری شهر سنقر قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا