آذربایجان غربیاخبار استان ها

۸۳۸۳نفر جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

به گزارش، لطیف خوش سیرت عصر چهارشنبه در مراسم آغاز بهره برداری همزمان از پروژه‌های آبرسانی شهری و روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها، هشت هزارو ۳۸۳ نفر جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

۸۳۸۳نفر جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

۱۲۱۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب افزوده شد

وی ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی آبرسانی شهری شامل رفع کمبود آب شرب شهرهای پیرانشهر، بوکان و منطقه استقلال شهر مهاباد، تأمین فشاروکمبود آب شرب زمین‌های توحید، مسکن مهرطرزیلو و خطوط رفت و برگشت مخزن عباس آباد شهر ارومیه است که برای اجرای آنها یک هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵۰ هزارنفرجمعیت شهری، یک هزار و ۲۱۰ لیتر درثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب افزوده شد.

خوش سیرت عنوان کرد: تأمین آب آشامیدنی روستاهای عزت آباد، کورابلاغ و دانابلاغ شوط، بریس سردشت، ملحم و ینگجه سلماس، نازک علیا پلدشت، باراجوق، صالح آباد و مجتمع صالح آباد ارومیه و ذمه، الک آباد و حیدرآباد اشنویه نیز از جمله پروژه‌های آبرسانی مورد بهره برداری قرار گرفته در روستاهای آذربایجان غربی بود که برای اتمام آنها ۳۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین با ارائه گزارش از فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت اظهارکرد: با بهره برداری از ۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر خط انتقال مشکل افت فشار و کمبود آب ۳۰ هزار خانوار حاشیه شهر ارومیه مرتفع می‌شود.

۸۳۸۳نفر جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

پایان سال ۱۴۰۲ مخازن ذخیره آب ارومیه به سطح استاندارد می‌رسد

خوش سیرت افزود: همزمان دو مخزن ۵ هزار مترمکعبی نیز در منطقه بهداری ارومیه که با مشکل افت فشار آب مواجه هستند رفع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با بهره برداری از این مخازن ظرفیت مخازن ذخیره آب در ارومیه به ۱۱۷ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد افزود: نیاز شهر ارومیه به مخازن ذخیره آب ۲۰۳ هزار مترمکعب است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده ۳۵ هزار مترمکعب مخزن وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به ادامه روند احداث مخازن آب در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ به سطح استاندارد از نظر مخازن ذخیره آب در ارومیه خواهیم رسید.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی مردم گفت: با وجود محدودیت‌های مالی و وضعیت نامناسب اقتصادی، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی نشان از اهمیت و توجه نظام و دولت به مردم است.

۸۳۸۳نفر جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره مند شدند

۳۷۹ روستای آذربایجان غربی در قالب طرح سه ساله از آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند

محمدصادق معتمدیان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب گفت: امسال با همه مشکلات در اثر پی گیری های نمایندگان و عنایات دولت، شاهد رشد ۸ برابری اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان هستیم.

وی گفت: با اختصاص ۹۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۳۷۹ روستای استان طی یک برنامه سه ساله از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده در دیدار با وزیر نیرو ۱۳۰ روستای باقیمانده نیز در ردیف طرح‌های آبرسانی قرار خواهند گرف ت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا