اجتماعیکرمانشاه

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه آبرسانی در شهرستان اسلام آباد غرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد: امروز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی به شهر حمیل و  ۶۴ روستا شهرستان اسلام آباد غرب با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی شهرستان اسلام آباد غرب در روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ گفت: به واسطه خشکسالی هایی که در چند سال اخیر با آن مواجه شدیم وضعیت آب شرب در کشور و استان ما زیاد مناسب نیست. 

وی افزود: در این راستا و همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم بحث جهاد آبرسانی در کل کشور مطرح شد که خوشبختانه استان کرمانشاه در این زمینه پیشرو است.

 کاکاوند ضمن اشاره به جهش بی سابقه اعتبارات شرکت آبفا استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: همزمان با این موضوع بحث طراحی، مطالعات و شروع پروژه آبرسانی به ۴۶۰ روستا که عمدتا از روستاهای تنش دار استان از نظر تامین آب شرب بودند در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر آبرسانی به ۱۲۲ روستا از این تعداد به مرحله بهره برداری رسید و پروژه های آبرسانی به۵۰ روستای دیگر تا پایان اسفند ماه و روستاهای باقی مانده نیز تا خرداد ماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

کاکاوند در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه آب شهری گفت: کارهای خوبی در این حوزه صورت گرفته از جمله پکیج تصفیه آب شرب شهر تازه آباد و تعدادی مخازن در شهرهای استان که مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر اسلام آباد غرب یکی از این مخازن است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و پروژه در مرحله انجام تست قرار دارد.

وی در ادامه افزود: امروز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه در شهرستان اسلام آباد غرب بودیم که از این تعداد ۴ پروژه افتتاح و ۷ پروژه عملیات اجرایی آنها آغاز شد و در مجموع با بهره برداری از این پروژه ها حدود ۲۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

کاکاوند اعتبار در نظر گرفته شده این پروژه ها را مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: پروژه آبرسانی به ۱۵ روستا و شهر حمیل امروز به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای دیگر شهرستان نیز آغاز گردید. در حال حاضر دو دستگاه حفار در منطقه مشغول به کار هستند که خوشبختانه امروز چاه تراب در منطقه امیرآباد در عمق ۳۷ متری به آب رسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا