اجتماعیسیاسیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه:دانش‌آموزان پرچمدار پیشرفت و مقاومت در ایران اسلامی هستند

استاندار کرمانشاه با تجلیل از نقش آفرینی ممتاز دانش آموزان در دوران های مختلف انقلاب اسلامی عنوان کرد: دانش‌آموزان در حیات پربرکت ایران اسلامی، پرچمدار پیشرفت و توسعه و نماد مقاومت و ایثار بوده اند. 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماد، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در آیین نواختن زنگ انقلاب که همزمان با ورود تاریخی حضرت امام (ره) در ۱۲ بهمن ماه ۵۷ به میهن اسلامی و با حضور دانش آموزان نواخته شد؛ عنوان کرد: شهدای گرانقدر ما در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و دفاع از سلامت، از خون خود گذشتند تا امروز ایران اسلامی با سربلندی و اقتدار روی پای خود بایستد.

وی از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد باشکوه مقاومت در جهان یاد کرد و گفت: امروز دشمنان در کاخ سفید تصویر این شهید را در برابر چشمان خویش گذاشته‌اند تا به خیال باطل خویش نگذارند قاسم سلیمانی های دیگری در کشور پرورش یابند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه رژیم پهلوی دشمنان مردم را بر مردم مسلط کرده بود؛ عنوان کرد: آمریکایی‌ها از ایران به عنوان ژاندارم منطقه استفاده می کرد و سرمایه‌های عظیم کشور را به یغما بردند و امام (ره) در این شرایط خفقان و ستم آمدند و مردم ما را آگاه کردند و با هدایت حکیمانه خویش انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

استاندار کرمانشاه افزود: مردم قهرمان کرمانشاه حضوری پررنگ در مبارزه با استکبار جهانی، رژیم منحوس پهلوی، دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و حقی بزرگ بر گردن همه ما دارند و لایق بهترین‌ها هستند.

وی گفت: اگر امروز دشمنان عزت و اقتدار ما را نشانه گرفته اند و با برقرار کردن تحریم های ظالمانه دوست ندارند ایران اسلامی به عنوان یک الگوی مقاومت در برابر استکبار در دنیا شناخته شود و با لطف خداوند، عنایت ویژه امام زمان (عج) و هدایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و حضور پررنگ مردم قهرمان و مقاوم کشورمان در برابر تمامی تحریم ها ایستاده ایم و استقلال، اقتدار و عزت خود را حفظ کرده ایم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مسئولان نظام جمهوری در خدمت به مردم روز و شب نمی‌شناسند؛ عنوان کرد: در رژیم گذشته اجازه نمی‌دادند مردم و مسئولان ارتباط مستقیمی با هم داشته باشند ولی امروز رئیس جمهور محترم به محض بازگشت از سفر خارجی در همان فرودگاه برای خدمت به مردم به سمت کرمان می‌رود تا مشکلات را از پیگیری کند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: دشمنان نمی خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند ولی امروز و در این شرایط تحریم، شرکت های دانش بنیان ما به حوزه‌هایی ورود پیدا کرده‌اند که در گذشته هیچگاه اجازه ورود به آن را نمی دادند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از دانش آموزان به عنوان پیشگامان مبارزه با رژیم شاه یاد کرد و گفت: در کرمانشاه، دانش آموزان نقش بی‌بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اعلامیه های امام (ره) را پخش می کردند و در صف اول تظاهرات ها بودند.

امیری مقدم عنوان کرد: دانش آموزان نسل دیروز در برابر رژیم پهلوی ایستادند و در جبهه های جنگ در برابر دشمن سینه سپر کردند و شهید فهمیده ها الگویی برای تمام دنیا شدند و دانش آموزان نسل امروز با اختراعات و ابتکارات خویش، برای ایران اسلامی در دنیا عزت و افتخار آفریده اند. 

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: رسالت دانش آموزان باید با علم آموزی و تلاش، در آینده سکاندار ایران اسلامی شوند تا با تلاش آن‌ها در آینده نه چندان دور وابستگی ها را قطع کنیم و تبدیل به کشوری توسعه یافته شویم.

وی بخش دیگری از سخنانش گفت: افتخار می کنم فرزند کرمانشاه هستم و خوشحالم به عنوان خادم مردم به این استان مقاوم و قهرمان آمده ام و از تمام توان و وجود خویش برای توسعه این منطقه مایه خواهم گذاشت.

وی افزود: کرمانشاه دارای پیشینه درخشان تاریخی، فرهنگی و نماد وحدت و مقاومت و دروازه عتبات عالیات است و زمانی مرکز ۵ استان بوده است و باید به بهترین شکل ممکن آن را به دیگران معرفی کنیم.

امیری مقدم در پایان به طرح یک سئوال برای دانش آموزان پرداخت و گفت: دانش آموزان برای معرفی کرمانشاه زیبا چه پیشنهادی دارند و اگر امروز در جایگاه مسئولیت برای پیشرفت و توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی چه کاری می کردید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا