اجتماعیدولتکرمانشاه

خدمتگزاري به مردم و بهبود خدمات شهري در اولويت كار شهرداري ها باشد/

شهرداري زمينه مشاركت شهروندان در اداره شهر را به عنوان نهادي اجتماعي فراهم كند/ زيباسازي شهري مطالبه بحق مردم است/ با وحدت و همدلي چهره زيباي كرمانشاه را معرفي كنيم 

 

 

استاندار كرمانشاه ضمن تشريح رويكردهاي نوين در مديريت بهينه شهرها به لزوم برنامه ريزي مطلوب براي اجراي طرح هاي توسعه شهري تأكيد كرد و گفت: بهبود كيفيت خدمات شهري،‌ پاسخگويي مطلوب، انسجام و حركت به سمت زيباسازي شهري مطالبه بحق مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد؛ «بهمن اميري مقدم» در چهارمين گردهمايي شهرداران استان كه عصر امروز در سالن شهداي دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: در شهرداري ها به عنوان نهادهاي اجتماعي بايد زمينه مشاركت مردم در اجراي برنامه ها فراهم شود و در قالب مديريت شهري مطلوب به سمت توسعه پايدار ها گام برداشته شود.

وي افزود: شهردار موفق بايد زمينه ظهور و بروز تفكر خلاقانه و نوآورانه را براي ساخت شهري زيبا فراهم آورد و با مديريت مناسب اماكن عمومي، رفاهي و تفريحي نيازها، خواسته ها و مطالبات مردم را براي داشتن شهري مناسب كه آرامش و رفاه را داشته باشد؛ مورد توجه قرار دهند.

اميري مقدم با تاکید بر اینکه شهرداری های نهادهاي اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند گفت: تنها حوزه ای که شهرداری نباید در آن ورود کنند، حوزه سیاسی است و شهرداري ها بايد دور از جنجال هاي سياسي به فكر توسعه پايدار شهرها و ترويج فرهنگ مطلوب شهروندي باشند در واقع شهرداران باید تمرکز خود را بر عمران و آبادانی شهر و رفع معضلات اجتماعی آن گذاشته و تمام تلاش خود را برای زیباسازی و بهبود منظر شهری بکارگیرند.

نماينده عالي دولت در استان كرمانشاه؛ با تشريح شاخص هاي مديران و كاركنان موفق، متعهد و مسووليت پذير در شهرداري ها گفت: با استفاده از نيروهاي توانمند، كارآمد،پاك دست، اخلاق مدار، سخت كوش و پرتلاش كه داراي روحيه جهادي و انقلابي هستند بايد زمينه بهبود ارائه خدمات در شهرداري ها فراهم شود.

استاندار كرمانشاه در ادامه ضمن تشريح منشور كاري شهرداران بر لزوم تسهيل گري در انجام كارهاي مردم تأكيد كرد و بيان داشت: شهرداران وظيفه دارند كه در برخورد با مردم رفتار و اخلاق مناسب داشته باشند و رضايتمندي شهروندان را در اولويت قرار دهند.

وي خطاب به شهرداران به قانونمداري و توجه به منشور كاري ابلاغي تأكيد داشت و گفت: كاركنان براي ارائه خدمات به مردم بايد به صورت مستمر آموزش ببينند و بي شك با توسعه فعاليت هاي آموزشي مي توان شاهد افزايش كارايي، بهره وري و انجام امور به صورت مطلوب در ساختار اداري بود.

استاندار كرمانشاه از ترويج گفتمان اميدآفرين و معرفي چهره ي زيباي كرمانشاه براي توسعه و پيشرفت استان سخن گفت و بيان كرد: شهرداري ها براي تحقق اين مهم وظيفه اي مهم بر عهده دارند و بر اين اساس تلاش و كوشش مضاعف براي حركت به سمت شهر زيبا افزايش يابد.

اميري مقدم جايگاه شهرداران استان را به لحاظ سطح دانش و تخصص مطلوب دانست و گفت: شهرداران بايد بتوانند كه از توان و تلاش خود براي پيشرفت روزافزون شهرهاي خود استفاده كنند.

وي با بيان اينكه به رشد و پيشرفت مديران موفق كمك خواهيم كرد، ادامه داد: يك روش و برنامه مديريتي دارم و تلاش خواهم كرد تا مديران موفق رشد پيدا كنند؛ البته با مديراني كه به مردم، توسعه و بالندگي توجهي ندارند؛ خداحافظي خواهيم كرد، زيرا اين افراد فقط مي خواهند كه پست داشته باشند غافل از اينكه وظيفه مهم مديران و شهرداران تلاش و پيگيري براي حل مشكلات مردم است.

مقام عالي استان با تاكيد مجدد بر پرهيز شهرداران از ورود به مسائل سياسي، شهرداري را يك نهاد خدماتي، اجتماعي و اقتصادي براي ارائه خدمات بهتر به جامعه عنوان و تصريح كرد: شهرداران به هيچ عنوان حق ندارند كه كار سياسي انجام دهند و وظيفه يك شهردار خوب ترويج فكر زيبا و خلاق گونه براي ساختن شهري زيبا مي باشد و ضرورت دارد كه شهرداران استان نحوه كار و عملكرد شهرداران موفق در ديگر استان ها و حتي در ديگر كشورها هم مورد بررسي و ارزيابي قرار دهند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه ضرورت دارد كه شهرداران استان با خلاقيت، اقتدار و اميدواري با تمامي توان در جهت ساختن شهري زيبا كار و تلاش نمايند، عنوان داشت: شهرداري ها يك نهاد اجتماعي و خدمات محور هستند و اين نهاد اجتماعي خدمات محور بايد از يكسو براي اداره شهر برنامه ريزي داشته باشد و از سوي تلاش كند تا مشاركت و همكاري هاي مردم و بخش خصوصي را نيز جذب نمايد.

اميري مقدم، تلاش براي ساختن شهري زيبا را در گرو انديشه، فكر، تلاش و خلاقيت عنوان كرد و افزود: همه چيز با پول و اعتبار درست نمي شود بلكه با فكر و انديشه است كه مي توانيم هم بر مشكلات فائق بياييم و هم در ساختن شهري زيبا برنامه هاي خود را دنبال كنيم.

نماينده عالي دولت از شهرداران خواست كه با كارها و ابتكارات جديد فضاي اميدوارنه در شهرها ايجاد كنند و همچنين براي تحقق درآمدهاي پايدار نيز تلاش كنند.

وي با اشاره به كار شهرداري ها كه ارتباط مستقيم با مردم دارد، اظهار داشت: كار كردن با مردم لذت خود را دارد و اين لذت و احساس شعف و رضايت زماني بيشتر مي شود كه تلاش ها براي حل مشكلات مردم استمرار داشته باشد و مردم طعم شيريني خدمات را احساس كنند.

اميري مقدم تاكيد كرد: شهرداران در كارهاي مردم بايد تسهيل گر باشند و همچنين بايد تلاش كنند كه افراد پاك دست را در ارتباط با كار مردم انتخاب كنند زيرا فردي كه تنها به فكر منافع خودش باشد هيچگاه به دنبال منافع عموم جامعه نخواهد بود.

وي همچنين از شهرداران خواست كه به دنبال اجراي كارهاي سيستمي باشند و تلاش كنند تا در شهرداري ها امور مردم سريعتر انجام شود و از هرگونه تخلف احتمالي يا كم كاري جلوگيري شود زيرا امكان نظارت مستمر با استقرار سيستم هاي نوين فراهم مي شود.

مقام عالي استان خطاب به معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: برنامه حركت در مسير زيبا سازي شهري را از شهرداران بر اساس نقشه راه بخواهيد و حتماً در برنامه هاي بازديد از شهرها اين طرح ها بررسي مي شود. 

 

استاندار كرمانشاه بيان داشت: شهرداران بايد با آمادگي كامل به دنبال اجراي برنامه هاي خود به منظور ايجاد شهر زيبا با توجه به رعايت اصول ساخت و سازها و معماري، توسعه فضاي سبز شهري، استفاده از جوان هاي پرتحرك، استخدام هاي هدفمند، پرهيز از انجام كارهاي سليقه اي، تدوين برنامه هاي بلندمدت، آينده نگري در حوزه كاري خود، تدوين نقشه راه و احياي بافت هاي فرسوده و جلوگيري از اضافه شدن به محدوده شهرها براي جلوگيري از حاشيه نشيني باشند.

اميري مقدم ادامه داد: منبعد اگر قرار باشد شهرداري در استان انتخاب بشود بايد كاملاً به برنامه ها و اهداف و همچنين منشور كاري خود اطلاع دقيق داشته باشد و حتماً آموزش ببينند.

وي در ادامه وظيفه مهم ديگر شهرداران را تدوين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در شهرها عنوان كرد و بيان داشت: تدوين برنامه بلندمدت بايد حداقل با نگاه 30 سال آينده باشد زيرا بايد از اجراي برنامه هاي سليقه اي پرهيز كنيم.

استاندار كرمانشاه از شهرداران خواست كه نهايت اهتمام خود را براي ايجاد شهر هوشمند و التكرونيك بكار بگيرند و به ساختماهايي پايان كار بدهند كه تمام چارچوب اصول ساخت و ساز در آن رعايت شده باشد.

اميري مقدم با بيان اينكه با گفتن دكتر و مهندس براي مديران مشكلي حل نمي شود، گفت: مديريت زماني ارزشمند است كه كاري براي مردم انجام شود و شهيد سليماني وقتي كه به درجه سرلشگري مي رسد، مي گويند كه به من بگوييد سرباز و اين يعني اوج خلوص، ايمان و تعهد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به تلاش هاي شبانه روزي رئيس جمهور محترم و هئيت دولت اظهار داشت: اين دولت كار خود را بر اساس خدمات صادقانه و بي منت به مردم قرار داده است و آيت الله رئيسي به صورت شبانه روزي و با جديت كامل و به صورت دلسوزانه به دنبال حل مشكلات مردم است.

وي تأكيد كرد: شهرداري ها در زمان بارش برف و باران حتما در كنار مردم باشند و اقدامات پيشگيرانه و پيش بيني هاي لازم را نيز انجام دهند.

اميري مقدم تاكيد كرد: هيچ نيرويي در شهرداري ها نبايد بدون گزينش جذب شود و توجه به افراد صالح، انقلابي، متدين و پاك دست در جذب شهرداري ها ضروري است.

مقام عالي استان با بيان اينكه مردم استان لايق داشتن شهرهاي زيبا مي باشند، گفت: نبايد كرمانشاه را بد معرفي كنيم زيرا اين كار باعث فرار سرمايه و سرمايه گذاري در استان مي شود و در مقابل وظيفه داريم كه همواره از كرمانشاه به عنواني شهري خوب و مقاوم در برابر سختي ها ياد كنيم.

وي تصريح كرد: حق اين مردم خدمتگزاري بي منت است و هر فردي خيانت به اين مردم شريف و بزرگوار داشته باشد بدون ترديد جزاي آن را خواهد ديد.

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود با بيان اينكه همه بايد براي برداشته شدن گام هاي بلند براي توسعه و پيشرفت روزافزون استان و همچنين ايجاد شهرهاي زيبا نهايت تلاش و اهتمام خود را بكار بگيريم، گفت: شهرداران استان موظف هستند كه برنامه ها و پيشنهادات خود را براي زيباسازي شهرها به معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري ارائه كنند و اين معاونت نيز مشكلات و برنامه هاي همه شهرها را همراه با راهكار به تفكيك احصاء و جمعبندي هاي لازم را انجام خواهد داد لذا برايحل هر مشكلي بايد راهكار داشته باشيم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا